Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
vandraren

Regler för användning av jakthundar i jaktlaget

Recommended Posts

vandraren

Hej

Jag undrar om nån vet om, eller har, regler för vilka hundar som skall användas vid jakt efter olika vilt? Alltså specifika regler.

Jag skulle isf vilja ta en titt på såna, eller om nån vill ge exempel i denna tråd? I vårt lag har vi en sån diskussion nu, och jag har som gäst hos andra lag oxå upplevt att diskussioner i ärendet förekommer. Det kan vara raser, egenskaper, munkorgar och allt möjligt! Kör på!

p.

lindgren

Tror det bara finns riktlinjer..

Har inte hört talas om att någon blivit fälld för tex släppt en jämte på 20ha...

Fast, bara för att det inte finns en lag inhuggen bredvid dom 10 budorden, behöver det inte innebära att det är helt ok!

Christian N

Det finns moment att tala om kring detta, dock passar de inte in i en öppen del av forumet. /C

• Like 1

vandraren
25 minutes ago lindgren sa:

Tror det bara finns riktlinjer..

Har inte hört talas om att någon blivit fälld för tex släppt en jämte på 20ha...

Fast, bara för att det inte finns en lag inhuggen bredvid dom 10 budorden, behöver det inte innebära att det är helt ok!

Jag tänker alltså på regler inom laget. SJF har väl utarbetat en del, lagstiftare osv, men nu tänkte jag förmodligen på en mischmasch av detta, sammansatt av ett jaktlag för att funka vid jakt.

lindgren
10 minutes ago vandraren sa:

Jag tänker alltså på regler inom laget. SJF har väl utarbetat en del, lagstiftare osv, men nu tänkte jag förmodligen på en mischmasch av detta, sammansatt av ett jaktlag för att funka vid jakt.

Förstår hur du menar. 
Håller dock med att detta ska kanske ligga i icke öppna biten av forumet.