Publicerat Januari 28, 20206 yr https://www.norajaktosportskytte.se/browning-525-new-sporter-laminat.html Jo tack! Har dem kommit så här långt är nog inte en syntet långt bort! Klart intressant modell!
Publicerat Januari 29, 20206 yr "Ja det är en skrämmande utveckling" som Gösta i sällskapsresan säger. Syntet finns ju redan, tyvärr... Men å andra sidan så tyckte väl en del gamla grevar och baroner i England att det var en skrämmande utveckling när folk kom med bockar på fasanjakten, dom redigt inbitna tycker säkert det fortfarande.
Publicerat Januari 30, 20206 yr Författare 8 hours ago Svenstorparn sa: "Ja det är en skrämmande utveckling" som Gösta i sällskapsresan säger. Syntet finns ju redan, tyvärr... Men å andra sidan så tyckte väl en del gamla grevar och baroner i England att det var en skrämmande utveckling när folk kom med bockar på fasanjakten, dom redigt inbitna tycker säkert det fortfarande. Hade lätt kunnat ha en syntet! Perfekt att trycka taggtråd med. Trä blir så fula märken
Publicerat Januari 30, 20206 yr Om vi bortser från utseendet, så är laminat rätt så mycket tyngre än valnöt. Har för mig att det är sisådär 30-35% tyngre. Om man inte borrar ur kolven rätt friskt så kommer det ju att påverka balans och sådant. Jag är antagligen inte duktig nog att märka någon skillnad, men det skulle vara intressant att höra vad någon som vet vad han/hon gör tycker.
Publicerat Januari 30, 20206 yr Kolven är rätt tunnväggig eller hur jag ska säga. Rentbalansmässigt var det ingen nämnvärd skillnad. Hur det påverkar ringandet/vibrationerna i skottet vet jag inte. Förmodligen trillar det in ett testexemplar vad det lider.