Publicerat Januari 30, 20206 yr Om man vakuum förpackar vilt kött efter att den varit fryst, hur länge håller den då ?
Publicerat Januari 30, 20206 yr Tinar du köttet? eller vaccar du det som redan är fryst? Det är olika vilket vilt vi talar om: Älg håller flera år i frysen utan att få "smak" medan gris måste ätas kanske innan ett halvår.
Publicerat Januari 30, 20206 yr Författare Det är kronkalv som hängt 8 dagar i 4 grader sen blivit fryst. Det kommer vara tinat.
Publicerat Januari 30, 20206 yr Men är det styckat och packeterat i plastpåsar nu? Då skulle jag låta det vara som det är: det håller sig ett år . Det är sämre att tina och frysa igen.
Publicerat Januari 30, 20206 yr Författare Näää nu är det fryst helfall, jag vill tina stycka vakuumpacka och frysa igen. Är det möjligt eller kommer köttet förstöras ?
Publicerat Januari 31, 20206 yr Författare Ingen som har svar !!!! Kom igen vad säger expertpanelen ?
Publicerat Januari 31, 20206 yr 57 minutes ago Ompi sa: Ingen som har svar !!!! Kom igen vad säger expertpanelen ? Hur långt är ett snöre????? Tinade och frös om fyra dovbogar för några år sen höll i minst sex månader dock så malde jag allihop!
Publicerat Januari 31, 20206 yr Författare 44 minutes ago Ken1 sa: Hur långt är ett snöre????? Tinade och frös om fyra dovbogar för några år sen höll i minst sex månader dock så malde jag allihop! Så du menar att det är möjligt ???
Publicerat Januari 31, 20206 yr 3 minutes ago Ompi sa: Så du menar att det är möjligt ??? Funkade för mej.....
Publicerat Februari 1, 20206 yr Författare 7 hours ago Ken1 sa: Funkade för mej..... Då ska jag testa !
Publicerat Februari 1, 20206 yr Jag har gjort liknande med älg. Funkade bra. En reflektion är dock att det knappast skadar om man är ännu mer noggrann än vanligt gällande hygien.