Publicerat Februari 9, 20206 yr Har 2 kikarsikten och 1 fäste som jag skall avyttra . Behöver lite hjälp med prissättning, grejerna är använda så det finns lite märken på dem, men linserna är bra och de funkar klockrent mekanisk. vad tror ni man kan begära för dem när man lägger ut dem till försäljning? Zeiss varipoint 1.1-4 x 24 äldre modellen med belysningen ovanpå, riktmedel 0, alltså bara som en rödpunkt schmidt & Bender zenit 3-12x50 dag och natt belyst. Riktmedel 4 Blaser original fäste 30mm
Publicerat Februari 9, 20206 yr 8 hours ago 19Henke94 sa: Har 2 kikarsikten och 1 fäste som jag skall avyttra . Behöver lite hjälp med prissättning, grejerna är använda så det finns lite märken på dem, men linserna är bra och de funkar klockrent mekanisk. vad tror ni man kan begära för dem när man lägger ut dem till försäljning? Zeiss varipoint 1.1-4 x 24 äldre modellen med belysningen ovanpå, riktmedel 0, alltså bara som en rödpunkt schmidt & Bender zenit 3-12x50 dag och natt belyst. Riktmedel 4 Blaser original fäste 30mm Runt 8kkr på Zeissen skulle jag gissa. S&B:n är svårare att sätta pris på men säg 10kkr någonstans där - kanske någon 1000:ing till om du har tålamod. Fästet runt 3-3500kr. Allt hänger på hur brått du har och hur kall du kan vara. Du kan säkert få ut någon 1000:lapp till på siktena vid rätt köpare och rätt tid. Mvh Joacim
Publicerat Februari 9, 20206 yr Kepslyftaren slår inte så högt och sedan v6 intåg tycker jag mig se en nergång på priserna på dessa gamla trotjänare, men det är kanske bara jag? ?
Publicerat Februari 9, 20206 yr Författare 3 hours ago MKJ sa: Kepslyftare med nollan för 8 är en bra affär. Bra för säljaren eller köparen? Menar du att 8 är lågt för zeissen eller att det är ett bra utgångspris ? ?
Publicerat Februari 10, 20206 yr 8 hours ago 19Henke94 sa: Bra för säljaren eller köparen? Menar du att 8 är lågt för zeissen eller att det är ett bra utgångspris ? ? Han menar att han tycker det är lågt. Men säg att du lägger på den där 1000-ingen som jag snackade om då, så 9000kr för den istället.