Publicerat Januari 22, 200719 yr Har fått erbjudande från ett dödsbo att få köpa en Hva 300 sporting bock med choker,har inte sett bössan ännu hittar inga uppgifter direkt på nätet,kan det vara något att ha,eventuella prislägen ??? tacksam för alla synpunkter Mvh Christer
Publicerat Januari 22, 200719 yr Knepigt.. Det är en italien producerad bock, skulle tro att om man skrapar på ytan så finner man något typ Sabatti eller liknande som tillverkare. Jag tror iofs inte att det är just Sabatti men något liknande iaf. Har dessvärre inget gott att säga om dem, MEN om bössan fungerar och den passar dej så why not? Det handlar helt och hållet om priset.. De som fallerat som jag kommit i kontakt med har klickat och varit svåra att få ordning på. Givetvis så finns det många dylika ute som fungerar på alla sätt men nja jag vart lite skeptisk till dem efter att far fick en i 60-års present och den fungerade aldrig trots repartioner.. Mvh!
Publicerat Januari 24, 200719 yr Jag har en Husqvarna 300. Den är från 1983 och har inga chocker. "Din" är kanske nyare? Det är möjligt att Husqvarna använde olika underleverantörer vid olika tidsperioder. Min är i alla fall en Tecni-Mec. Mej och min typ av jakt passar den pefekt. Behaglig att hålla i, behaglig att skjuta med, ganska prydlig att titta på. Men visst, man kan alltid få bättre om man öppnar plånboken... ;D