Publicerat Mars 20, 20206 yr Hej! Är ny här på forumet och söker hjälp med ett problem med min CG3000. Framstocken har börjat slå sig, inte katastrofalt än men det blir värre. Snart kommer den ligga an mot pipan, och då är ju det kokta fläsket stekt så att säga. Jag har förstått att plastbäddning av dessa vapen är besvärligt, och nu är det dessutom ”spänning” i träet redan så det kanske ändå inte hade funkat? Förvaringen bör inte vara problemet, eftersom mina andra vapen mår prima. vet nån här om det finns färdiga syntetstockar man kan byta till? Har letat en del på nätet men jag har ingen vidare koll på detaljerna och har svårt att avgöra hur ”smidig” en sån här operation är. jag älskar verkligen bössan, och vill absolut inte byta ut den. Men en syntetstock är ju så jädrans mycket smidigare. tacksam för all hjälp!
Publicerat Mars 20, 20206 yr Om kolven inte är sprucken: Limma trä på sidorna där lådan ligger an, ta upp pipkanalen och skjut som vanligt. Välkommen hit ?
Publicerat Mars 20, 20206 yr Hur gammal är den? Är det nya trästocken med softtouchfärg som kom förra (?) året kan du kanske hävda garanti. Är det den gamla STR-stocken så leta reda på en begagnad gammal sådan och betsa svart (efter omformning). Att hitta en begagnad syntetstock är lite knepigt då de är rätt sällsynta och åtråvärda. Alternativen är att du skaffar dig en Mcmillan glasfiberkolv eller ett Long Range Design aluminiumchassie. Vill du ha en lättare bössa så kan du vänta på 200 Max-stocken som kommer till sommaren. Jag vet inte om den kommer att gå att köpa löst, men jag är sugen på en till min SSG. Annars kan du beställa en ny från GESAB för 5200:-
Publicerat Mars 21, 20206 yr 19 hours ago JohanL73 sa: Hur gammal är den? Är det nya trästocken med softtouchfärg som kom förra (?) året kan du kanske hävda garanti. Är det den gamla STR-stocken så leta reda på en begagnad gammal sådan och betsa svart (efter omformning). Att hitta en begagnad syntetstock är lite knepigt då de är rätt sällsynta och åtråvärda. Alternativen är att du skaffar dig en Mcmillan glasfiberkolv eller ett Long Range Design aluminiumchassie. Vill du ha en lättare bössa så kan du vänta på 200 Max-stocken som kommer till sommaren. Jag vet inte om den kommer att gå att köpa löst, men jag är sugen på en till min SSG. Annars kan du beställa en ny från GESAB för 5200:- Tror du blandar ihop det lite, en CG3000 är en Sauer 80/90... Inte en 200. /T
Publicerat Mars 21, 20206 yr Kan man skränka en kolv så borde man rimligen kunna rikta en med kan en tycka ? Såg Larry Potterfield på Midway lösa ett liknande problem genom att fräsa ur i stocken under pipan och plastbädda in en aluminium bit och en kil som spände framstocken rak.Sen plastbädd över det.
Publicerat Mars 21, 20206 yr 3 hours ago pmt sa: Tror du blandar ihop det lite, en CG3000 är en Sauer 80/90... Inte en 200. /T Ja. Hemmablind. ?
Publicerat April 25, 20206 yr Hittade den här. Köp. https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/pse_e_tac_kolv__sauer_80_cg_3000/89553289