Publicerat Januari 23, 200719 yr Får hem Molly, en drevervalp på fredag. Har sedan innan en tax på fyra år. Därför har jag försökt hitta lite läsning om hur man skall agera mot den äldre hunden, när valpen kommer. Tyvärr har jag inte hittat så mycket. Är det någon som har några råd? MVH Daniel.
Publicerat Januari 23, 200719 yr Låt dom bara vara, det brukar lösa sig! Varifrån kommer Molly? /Vänligen
Publicerat Januari 23, 200719 yr Det brukar som sagt lösa sig av sig själv när det kommer in en valp i huset, men om den äldre hunden gör en sak av det så gå in den ledare du är och avstyr, det är din vilja som gäller i huset.
Publicerat Januari 23, 200719 yr Det brukar som sagt lösa sig av sig själv när det kommer in en valp i huset, men om den äldre hunden gör en sak av det så gå in den ledare du är och avstyr, det är din vilja som gäller i huset.Amen
Publicerat Januari 23, 200719 yr Tack för svaren. Molly kommer från Otterstad, Lidköping. Hon är en av tre tikar i kull på åtta valpar. Taxen har aldrig visat något intresse för att driva vare sig rådjur eller hare, hon kör bara iväg dem en bit och kommer sen tillbaka. Och ja, jag har gett henne sprutor mot noskvalster. Därför blev det aktuellt med en ny valp. Har jagat en hel del med just drever (jaktkompisarna har nästan uteslutande den rasen), de verkar var säkra kort - därför blev det en sådan och inte tax till.