Publicerat Maj 5, 200520 yr jag skjöt en bäver med sierran i förrgår avstånd ca 30m, snett bakifrån i huvudet, det hände grejor vill jag lova!! någon som har erfarenhet av någon bättre kula? jag vet inte om jag vill testa att skjuta bog skott med den med tanke på efekten (främre delen av huvudet försvann! mvh. samme
Publicerat Juli 20, 200520 yr Lite sent men bättre sent än aldrig. Testa 85 grains kulan. Ladda 44,3 med vihtavouri N150. Skjuter Du i skallen kan effekten bli som du säger men ett högt bogskott gör susen.
Publicerat Juli 20, 200520 yr jag skjöt en bäver med sierran i förrgåravstånd ca 30m, snett bakifrån i huvudet, det hände grejor vill jag lova!! någon som har erfarenhet av någon bättre kula? jag vet inte om jag vill testa att skjuta bog skott med den med tanke på efekten (främre delen av huvudet försvann! mvh. samme Inget eftersök alltså? ;D
Publicerat Juli 20, 200520 yr En sak som det inte blir med 85 grains sierra är eftersök. Tyvärr så kan det ibland bli mindre splitterhål på baksidan. Men i 85% av fallen så är det mos av allt från mellangärdet och framåt och skinnet är helt. Det som är mat på en bäver sitter bak på ryggen och låren och det är också helt.
Publicerat Juli 20, 200520 yr Författare fick hem bilderna på bävern i dag!!!!!!!!! JISSES hur det såg ut! men som sagt så eftersök blir det inte tal om! mvh, samme