Publicerat Mars 31, 20206 yr Hmmm..... Det var inte lätt å va säker på den bilden. Vinterpälsad grävling eller mårdhund? Om jag måste gissa så lägger jag ändå min röst på grävling, pga mest troligt. Om inga fler bilder finns att ta del av så ut å kolla efter spårstämplar. Mårdhundens är 4-tåigt å grävlingens 5-tåigt. /P
Publicerat Mars 31, 20206 yr Se ju nästan ut som en mårdhund bakifrån med den svansen. https://images.app.goo.gl/nFHyEKbcu5CT8MCt9 Jag har sett mårdhund mellan Gränna-Huskvarna på 80-talets andra hälft.
Publicerat Mars 31, 20206 yr Det är en grävling. Har fått liknande bilder genom åren speciellt på våren. Verkar som om svansen ser längre ut då.
Publicerat Mars 31, 20206 yr 4 hours ago hs_merkel sa: Tvättbjörn! Utan tvekan! Det kan det också vara!
Publicerat Mars 31, 20206 yr 5 hours ago hs_merkel sa: Tvättbjörn! Utan tvekan! Fel svansfärger borde vara grå med svarta ränder samt benen är grå ner till svarta sockar