Publicerat April 3, 20206 yr Undrar om det finns nån typ av mekanism som går att köpa och passa in på ett hagelvapen för att kunna justera kolven i längd. Alternativt så kanske man får tillverka en mekanism själv.. Hur är det med hållfastheten på Kalix Teknik CR2? Skulle den klara av att fungera som längdjustering med tanke på rekyl.
Publicerat April 3, 20206 yr Har en Howa 1500 med Boyds AT-One kolv. Den kolven har nåt som skulle kunna vara det du frågar efter. Justeras enkelt med en "tryckknapp". Vet dock inte om den går att köpa lös, men det borde ju finnas andra liknande.
Publicerat April 3, 20206 yr Längden vet jag inte om man behöver fibbla så där himla mycket med, däremot att kunna justera kolvkappan lite uppåt eller vinkla den är det många som behöver. /T
Publicerat April 3, 20206 yr https://www.brownells.se/RIFLE-STANDARD-ADJUSTABLE-BUTT-PLATE-Standard-Adjustable-Butt-Plate-Silver-Aluminum-GRACO-CORP-Universal-Rifles-352150100 Typ denna?
Publicerat April 11, 20206 yr Författare På 2020-04-03 at 14:38 pmt sa: Längden vet jag inte om man behöver fibbla så där himla mycket med, däremot att kunna justera kolvkappan lite uppåt eller vinkla den är det många som behöver. /T Jag önskar en justering i längd då min sambo ska använda sig av vapnet också.
Publicerat April 11, 20206 yr Författare På 2020-04-03 at 20:18 Päson sa: https://www.brownells.se/RIFLE-STANDARD-ADJUSTABLE-BUTT-PLATE-Standard-Adjustable-Butt-Plate-Silver-Aluminum-GRACO-CORP-Universal-Rifles-352150100 Typ denna? Det såg inte så dummt ut! Tack.
Publicerat April 12, 20206 yr 14 hours ago deerinterfere sa: Jag önskar en justering i längd då min sambo ska använda sig av vapnet också. Wegu har en model med snabb fäste som är rätt intressant , jag skulle vilja nyttja hustruns 16 bock lite emellanåt och vi behöver olika längd , jag kan ju knappast begära att hon ska ha en bössa som passar bättre för mig .... Eller ? ?