Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa gummistövlarna?

Featured Replies

Publicerat

Hej

jag ska köpa gummistövlar som är bra att gå och jaga i. Vad kan ni rekommendera? För vår/sommar/höst.

verkar vara dåligt med tester på nätet. 

Publicerat

Jeg bruker de nordiske….

Viking, Nokian, Tretorn… og synes de alle er bra, - kanskje med en viss preferanse for Vikings modeller da de som regel sitter godt over ankelen, uten å "glippe".- En ting mener jeg er et måste, man må kunne "vike ned" overdelen for god (mest mulig) lufting.

Publicerat

Senast köpte jag tretorn STRONG NEO BLACK. Breda fötter går i stöveln utan att åsamka sig ytterligare diskbråck.. Rätt sköna att gå i en halv dag. Bästa på länge betr gummistövel.

Gillade tretorn castor förut. dom slutade tyvärr tillverkas. 

Publicerat

De senaste fem paren jag köpt har varit Le chameau Vierzon. 

Första paret höll i 25 år, och det som först gav sig var att sulan var bokstavligt talat utsliten, och blev för tunn.

Ett par gick sönder på ett vass sten, på ett ställe som inte gick att reparera. Två par har börjat läcka vid hålfoten mellan sula och skaft, dessa var inköpta för ca 5 år sedan och höll inte länge. Två par fungerar fortfarande efter något år, men jag tvivlar på att de håller i 25 år. 

"Kamelerna" är i mitt tycke ett bra val som lätt jaktstövel. De är mjuka och relativt smala i lästen. Passar de din fot så är de bra att gå i så länge du har starka vrister. De är inte ett bra val om du ska gå med tung packning. 

Publicerat

Har både sommar och vintermodellen av "Kamelerna" sen några år tillbaka. Väldigt mjuka och smidiga  för smygjakt men som nämnts tidigare så ger dem inge bra stöd i sidled.