Publicerat April 5, 20206 yr Detta är en populär post. Eget kolstål blad 80crv2 ca 110mm långt. Skaft mässing och masurbjörk. Slida av rårandsläder och upphängare i veg garvat läder.
Publicerat April 5, 20206 yr Författare 6 minutes ago Simon V sa: Snyggt! Hur går du masurbjörken så där mörk? Färgar med narvsvärta. Först svart, låter det torka, därefter putsar jag av tills det börjar komma fram lite ljusare träets färg. Sen lägger jag på narvsvärta igen, just då tog jag färgen tan till önskad effekt. Sen låter jag det dra i kinaolja några timmar, torkar av överflödet och låter härda 3-4 dagar.
Publicerat April 9, 20206 yr Mycket snyggt! Vackra linjer. Extra imponerad av slidan, den matchtar väldigt fint till kniven.
Publicerat April 9, 20206 yr Författare 5 hours ago Jr_Moberg sa: Mycket snyggt! Vackra linjer. Extra imponerad av slidan, den matchtar väldigt fint till kniven. Tackar ?
Publicerat April 10, 20206 yr 22 hours ago Jr_Moberg sa: Mycket snyggt! Vackra linjer. Extra imponerad av slidan, den matchtar väldigt fint till kniven. Instämmer, hade varit kul med bilder medan du syr.
Publicerat April 10, 20206 yr Författare Detta är en populär post. Lägger till några bilder där jag sytt, det är från en annan slida. Principen är ju samma med skomakarsöm. Lagt mönster och slutresultat.
Publicerat April 12, 20206 yr Författare På 2020-04-10 at 23:49 Viktor_K sa: ett mycket vackert arbete. Tackar ?