Publicerat April 16, 20206 yr Har Problem att könsbestämma denna gris. Pannloben skulle jag säga galt och är det inte en bete man ser i mungipan? Buken däremot tycker jag liknar sugga men är väldigt osäker Hoppas ni kunniga där ute kan ge svar :)
Publicerat April 16, 20206 yr Detta är en populär post. Jag hade friat. Dvs utifrån min erfarenhet skulle det där troligen vara en sugga. Även suggor kan ha stadiga bissingar.. Men jag kan ha fel. Mina spontana tankar, "kort, tjock" kropp, inte "galt" bog, ingen tydlig pensel.
Publicerat April 16, 20206 yr Rund och fin sugga! Panna, tryne och bakdel säger en del om kön. Som grisen står tror jag man hade sett utbuktning för pung om det var en galt. Hade inte släpat med denna gris hem /M
Publicerat April 16, 20206 yr 1 hour ago Maichel sa: Hade inte släpat med denna gris hem /M Det hade blivet många kebab's av den på Sweden Rock ?
Publicerat April 16, 20206 yr 1 hour ago HuggyBear sa: På pannloben å den tvära vinkeln på ryggslutet säger jag galt! Utgår man bara från det så håller jag men MEN Bog och frampartiet säger Sugga, ingen pung syns och buklinjen skriker sugga. Så jag säger också freda. Mvh
Publicerat April 16, 20206 yr Väldigt rund i kroppen, ingen tendens till smal midja, gissar mer sugga än galt. Kommer den ensam?
Publicerat April 17, 20206 yr Författare 7 hours ago Giobbi sa: Väldigt rund i kroppen, ingen tendens till smal midja, gissar mer sugga än galt. Kommer den ensam? Den har vart framme dom 3 senaste nätterna nu, kommer alltid mellan 02-03 och alltid ensam.
Publicerat April 17, 20206 yr Författare 9 hours ago HuggyBear sa: Få du inga nya bilder att lägga ut?
Publicerat April 17, 20206 yr Eller som barn säger om kor i Danmark: Hillemænd, sikk'en Svend- hele 4 tissemænd ?
Publicerat April 17, 20206 yr Detta är en populär post. Vet nu inte riktigt vart ts vill komma med inlägget! Men jag hade med 90% säkerhet skjutit. Nr1 kött är gott!!!! Nr2 det är ju inte så att det råder brist på vildsvin!!!!!! Redo för halshuggning!!!!!
Publicerat April 17, 20206 yr Detta är en populär post. 1 hour ago, Ken1 said: Vet nu inte riktigt vart ts vill komma med inlägget! Men jag hade med 90% säkerhet skjutit. Nr1 kött är gott!!!! Nr2 det är ju inte så att det råder brist på vildsvin!!!!!! Redo för halshuggning!!!!! Inge fel i att skjuta en sugga så länge hon inte dragen.
Publicerat April 17, 20206 yr 2 hours ago, Dansken said: Hillemænd, sikk'en Svend- hele 4 tissemænd Va betyder det på engelska??
Publicerat April 17, 20206 yr 5 minutes ago, HuggyBear said: Va betyder det på engelska?? Tissar är bröst, 4st, som det kan se ut som DET har.
Publicerat April 17, 20206 yr Jag håller med några av de föregående här, råder ingen som helst brist på nassegrisar så vad är problemet? Bara de inte är dragna så skjut. Sen slipper man oroa sig för ev galtsmak och hela hanteringen är enklare tycker jag då det inte hänger ngn apparat mitt under.
Publicerat April 17, 20206 yr Detta är en populär post. Ska man ha ned antalet av grisar måste man även skjuta suggor. Grisarna är inte rödlistade.
Publicerat April 18, 20206 yr Författare Hon får gå några veckor till och om inga randiga dyker upp lever hon farligt
Publicerat April 18, 20206 yr Vi hade på ett ställe på marken 1 sugga, rund som en tunna, gick helt själv å lika rund ett helt år. Ur en galt's ögon var hon antagligen ganska snygg. Hur som, har man minsta tvivel är det bara att avvakta med att kröka finger. Det kommer fler grisar å fler tillfällen. Hur gick det med den ensamma runda suggan på jaktmarken då? Tja, ingen i mitt lag sköt henne. Försvann gjorde hon plötsligt, så hon kanske hamnade på nån annans grill. /P