Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur bra är vridmontage ???

Featured Replies

Publicerat

Då jag alltid varit lite skeptisk till olika "lösa" montage ??? ( som ej är fasta ) Tänkte jag ta hjälp av er som testat olika allternativ.

Vill kunna byta mellan två olika sikte ex. ett aimpoint samt ett stort ljuskänsligt kikarsikte.

Är verkligen träffpunkten oförändrad efter några byte fram och tillbaks  ??? ???

Vill kunna sitta på älgpasset med kikarsikte ( vakjakt ) på morgonen för att sedan mitt på dagen kunna slänga på aimpontet för att stå pass på drevkedja utan att behöva vara orolig att siktet tar fel efter montering.

Kan ni lita på era lösningar  ??? ??? isåfall vilken lösning använder ni  ??? ???

Tacksam för alla bra tips  :) :)

Publicerat

Hello,

Jag har bara erfarenhet av blasers sadelmontage och Apel vridmontage men båda dessa är väldigt bra. Av och på ett par gånger och träffbilden flyttar max en eller två centimeter på hundra meter. Det anser jag man kan leva med och ofta är jag mer inne på att det är jag som diffar dessa en eller två centimeter och inte montagen.

Finns säkert fler med andra erfarenheter men Apel är mitt första val när det gäller vridmontage och en duktig smed.

Lycka till!

mvh

Dard

Publicerat

Har haft ett Apel vridmontage på 9,3 x 62. Var tum och nu har jag en kikare med 30 mm. så det ligger i skåpet och väntar på bättre tider. Jag tyckter det var kannon, rörde sig inte mycket åtminstone mindre än mitt "darr". Smidigt! Hade jag haft ekonomi till det hade jag satt på såsom du beskrev, rödpunkt och vakkikare. Kan klart rekommendera detta!

Publicerat

Har bara goda erfarenheter av Apels vridmontage. Den erbjuder dock inte riktigt låga montage pga konstruktionen. Men för objektiv 40mm+ ser det bra ut.

MVH