Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Etiketter till viltkött.

Featured Replies

Publicerat

Våra jägarförbund är vänliga nog att skicka styckningsplanscher på vilt ut tillsammans med deras medlemstider.
Det är jättevackert: Det är bild på en djurkropp och några styckningsdetaljer runt om.
Jag tror det är en del som inte vet HUR man hamnar där med dessa detaljer. Jag efterlyser planscher (eller filmsnuttar) hur man lägger snitten för att få ut luffarbiffen eller innanlåret för att få det så snyggt som på planscherna. Dessutom har djurkropparna som visas på bilderna inga skotthål. Detta gör det hela mycket enklare. Dom flesta djur jag har varit med och taget hand om allvarliga skottskador runt bogen som har orsakat djurets död. Det skulle man också visa hur man tar vara på detta på ett anständigt sätt.

En sak till som jag saknar är snygga etiketter där det står viltslag, styckningsdetalj och styckningsdatum: ett helt A4 papper där alla tänkbara styckningsdetaljer står som man kan klippa ut. Med autofill fyller man då i djurslag och datum- då står det på varje liten lapp som man kan lägga in i vacuum påsen då blir det lätt att läsa och ramlar inte av.

Jag klagade min nöd till Lennart då vi styckade gris. Han såg föraktfullt på mig, och sa "det är väl för fan inte så svårt att göra- sånna kan jag göra åt dig". Det har han nu gjort, så dom av er som inte är datasnillen och kan göra en själv (jag vet det är många här) kan eventuellt på filen i mail om ni frågar snällt. Eller om jag kan lägga ut filen här: jag har frågat Lennart, och det är OK med han. 

Publicerat
  • Författare

Jag tog en skärmdump:

image.thumb.png.3646c57852a58060ac6354d71bd6421a.png

Publicerat
  • Författare

Nu ser jag: den ändrar ju för f*n datum själv ?
Kanske därför Lennart får bättre betalt på jobbet än jag fick....

Publicerat

Har en film hemma från River Cottage som heter Pig in a day, är från när de har en styckare där och kapar ner en tam gris. rätt bra. Ska se om jag hittar den när jag kommer hem...