Publicerat Maj 21, 20205 yr Vad har ni andra för vapenremmar? Vad är viktigt, ergonomi, utseende eller båda? Använder ni bara för att bära i, eller möjligen även som remstöd?
Publicerat Maj 21, 20205 yr Författare På mina kulbössor har jag Uncle Mikes Cobra Basketweave remmar som jag tycker är både snygga och bra att bära i. På hagelbocken har jag en lätt smidig läderrem.
Publicerat Maj 21, 20205 yr Detta är en populär post. På M/98 9.3x62:an som bärs mest jämte Drillingen så har jag en från Afrikanska Kompaniet.
Publicerat Maj 21, 20205 yr Biltema PRO tracker på båda halvsjuorna och 9,3:an ? har nån läderrem av okänt märke på drillingen som hängde med när jag när jag fick den från farsan och sen har jag nån lite lyxigare Biltemarem på BSW:n ? spagetti 682:an är remlös....
Publicerat Maj 22, 20205 yr Detta är en populär post. Har en sån här på studsaren och fullkomligt älskar den, bred och bära samt kan man korta ner den när man står på pass eller ska in med den i vapen skåpet. På kombin har jag något liknande från Gyttorp som inte går dra i hop och på hagelbyssan hänger något i nylon om det mot förmodan hänger någon där...
Publicerat Maj 22, 20205 yr 15 hours ago Järven sa: På M/98 9.3x62:an som bärs mest jämte Drillingen så har jag en från Afrikanska Kompaniet. Har en likadan från någon kina sida som fungerat bra, prisvärd var den. Men den ligger mest i ryggsäcken. Men använder nu mer sällan rem på bössan, köpte en hölster säck men sällan den är där i heller.
Publicerat Maj 22, 20205 yr Niggelohs dubbelrem är en frälsning för ryggen om man går mycket. Men man måste sätta fästen så att man bär ena sidan av bössan plant mot ryggen för att det ska bli bra. Går utmärkt att bära som vanlig rem också.
Publicerat Maj 22, 20205 yr Författare Har en smalare och tunnare läderrem som inte väger så mycket på hagelbössan.
Publicerat Maj 23, 20205 yr Magpul MS1 för jag tycker det är praktiskt med rem som lätt går att ändra längd på medans man bär geväret.
Publicerat Maj 23, 20205 yr Författare 2 hours ago Regnar sa: Magpul MS1 för jag tycker det är praktiskt med rem som lätt går att ändra längd på medans man bär geväret. Googlade den och det verkar vara en riktigt vettig rem.
Publicerat Maj 23, 20205 yr Författare 5 minutes ago Svenstorparn sa: På studsaren har jag en safari rem från afrikanska kompaniet Fina bössor och fin rem.
Publicerat Maj 25, 20205 yr På dubbelstudsaren har jag en läderrem med neopren på baksidan, remmen har plats för två patroner och det är nog mest därför jag har valt den, inbillar mig att jag på sikt kan träna in mig på att snabbt ladda om med dessa patroner (den har ejektor så det ökar ju chansen). Annars så uppskattar jag också att den har ett slags handtag insytt som man kan stoppa in handen i när det börjar kännas tungt På passet så hakar jag helt enkelt av remmen (har recknagels smidigaste snabbfästen på den). På övriga vapen som har rembygelfästen så kör jag med breda läderremmar, typ cobra.
Publicerat Juli 11, 20205 yr Författare Fick en Uncle Mikes Cobra Basketweave rem av kompisen som har hamnat på luftbössan nu. Gillar verkligen dom remmarna!
Publicerat Juli 11, 20205 yr https://www.bearskin.se/sv/artiklar/svart-vapenrem.html Snygg, lagom lång, stabil och hållbar. Bästa remmen jag haft.
Publicerat Maj 28, 20214 yr På 2020-05-22 at 09:13 Galne sa: Har en sån här på studsaren och fullkomligt älskar den, bred och bära samt kan man korta ner den när man står på pass eller ska in med den i vapen skåpet. På kombin har jag något liknande från Gyttorp som inte går dra i hop och på hagelbyssan hänger något i nylon om det mot förmodan hänger någon där... Var är den där köpt?
Publicerat Maj 28, 20214 yr På 2020-05-24 at 07:39 SkogsSkjutarn sa: En som låg i det begagnade skåpet jag köpte. ? En sån där har jag till kombin, tycker faktiskt de är ganska snygga!
Publicerat Maj 28, 20214 yr 52 minutes ago aasenheim sa: Var är den där köpt? På Ribes dit länken pekar, dock var det på en mässa de stod vid tillfället. Men ett besök i butiken i Tävelsrum på Öland är aldrig fel. Man vet aldrig vad för fynd de har för tillfället..
Publicerat Maj 29, 20214 yr En Niggeloh Premium II är min senaste favorit, väldigt smidigt att ta loss den på passet med hjälp av snabbkopplingarna😀
Publicerat Maj 29, 20214 yr Författare 2 hours ago KJE81 sa: En Niggeloh Premium II är min senaste favorit, väldigt smidigt att ta loss den på passet med hjälp av snabbkopplingarna😀 Ja det tycker jag är ett stort plus om man smidigt kan ta loss remmen på pass. Snygg rem!
Publicerat Maj 29, 20214 yr 8 hours ago Sako_Finnbear sa: Ja det tycker jag är ett stort plus om man smidigt kan ta loss remmen på pass. Snygg rem! Tack 👍🙂