Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

martin1234567

Hjälp med montering - Val av klackar och ringar

Recommended Posts

martin1234567

Hej! 

Första inlägget - Bear with me! 

Jag ska köpa ett Zeiss Conquest V4 3-12x56 Riktmedel 60 för att montera på min Carl Gustaf 3000 30.06. På bössan sitter sen någon vecka en Aimsport Triton 42S II dämpare. 

Nu till frågan; Vilka klackar och vilka ringar ska man ha till det här paketet? Jag vill ha så låg montering som möjligt men samtidigt inte se dämparen i kikaren. 

Helst i stål då jag av någon anledning tror att det är bättre. Om det finns ett vettigt alternativ kan någon form av snabbfäste vara ett alternativ då jag planerar att köpa en CG 3000 6.5 i framtiden och då flytta optiken beroende på vad som ska jagas, men det är inte i fokus. 

Glad och öppen för alla förslag/tips tankar! (inom ämnet och frågan såklart)

Det behöver inte vara supergrejer men heller inte något som går sönder efter 5:e skottet. 

Tack på förhand, 

Martin

HasseG

Warne har både baser och ringar i stål till CG 3000, jag har deras qd låga (6,5 mm höga) till mitt sikte med 50 mm objektiv, så jag gissar att medium (9,5 mm) blir bra till 56. Om du ser dämparen beror på förstoringen, den försvinner vid 3-3,5 ungefär. Att ha snabbfästen för att flytta siktet mellan två bössor är nog ingen bra ide, du behöver nog skjuta in varje gång du flyttar siktet.