Hoppa till innehåll

Plastad jaktkarta i A1?


swecul

Recommended Posts

Tänkte jag skulle fixa en plastad jaktkarta i strl A1 som man kan rita på med whiteboardpenna men jag hittar inget om vart man skulle kunna göra en,

eller jo, fick ett förslag på en reklambyrå men det skulle kosta 11 000kr(!!?) vilket är för dyrt.

Någon som gjort en stor plastad karta och kan tipsa om vart man kan vända sig?

 

mvh / Martin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Via easyhunt kan man beställa en i Tyvek, men om det går skriva rita på vet i katten. Men typ ett tryckeri eller liknande borde kunna lösa det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, nu kör vi dock med fel app...wehunt... he he...

Jo visst borde ett tryckeri kunna göra det men det kostar därefter, tänkte om det finns någon som har ett färdigt koncept för det...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade tillgång till en lammineringsmaskin i A1 och beställde kartor från Lantmäteriet som jag laminerade i den. Fick köpa på mig 100 lammineringsark men det var det värt.  Så om du kan hitta någon som har en stor lammineringsmaskin så går det att göra för en vettig peng. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur proffsigt måste det bli ?

Vill minnas att det finns/fanns genomskinlig självhäftande plast i 60cm bredd att få tag i via fäghandeln som har Alfort & Cronholm som leverantör.

A1 verkar vara 594 mm × 841 mm så det borde ju kunna fungera.

Är själv intresserad vart man får tag i utskrift på valfri karta i A1 format till humana priser, gärna på lite bättre/tjockare papper än vanligt skrivarpapper.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Proffsigt är oväsentligt, funktionellt går före. 

Har funnit ett budgetalternativ, 

Lägga in kartan från wehunt i ett program som styckar upp bilden lagom för A3, så printar man då 6 st A3:or, laminerar dessa och sedan klistrar fast på lämplig lättviktskiva och sedan klarspraylackar kartan så bör den vara vädertålig och funka att skriva på med whiteboardpenna. 

Hyffsat otymplig dock... ?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller ta en tunnare skiva av lämplig sort, sätt dit kartan och lägg genomskinlig byggplast över som du spänner och fäster på baksidan.

Testa först så det funkar att skriva/sudda på, för det har jag inte testat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tanken är att ha med den på marken, så man kan visa och förklara så tydligt som möjligt för alla halvblinda gubbar... ??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, ett tips då till alla som söker en liknande lösning. 

Gjorde kartan som en pdf i formatet A1 i WeHunt och skickade filen till http://www.pixelpalace.se/ 

Som skrev ut kartan i ett plastliknande material (PP banner) som ska vara okänsligt för fukt.

Tog 2 dagar och blev jättebra!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago swecul sa:

Ok, ett tips då till alla som söker en liknande lösning. 

Gjorde kartan som en pdf i formatet A1 i WeHunt och skickade filen till http://www.pixelpalace.se/ 

Som skrev ut kartan i ett plastliknande material (PP banner) som ska vara okänsligt för fukt.

Tog 2 dagar och blev jättebra!

Vad blev det till att kosta till slut??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...