Publicerat Januari 24, 200719 yr Funderingarna går nu vilken jaktammunition jag ska satsa på till 338án? Till 358NM körde jag med Oryx med gott resultat, har även haft den till sexåhalvan och även där bra resultat. Är Oryxen en lämplig kandidat även till 338wm? Han jag köpte bössan av har lovat att bjuda på ett gäng hemkörda Nosler Partition(jag ska ladda och han titta på). Hur står sig Noslern i en 338?
Publicerat Januari 24, 200719 yr Jag använder nosler accubond 225 gr. nu och den har funkat klockrent än så länge. Jag har inte provat oryx i 338:a och har då inga planer på att göra det heller eftersom jag använt den en del i 6,5 och kommer att lägga ner oryxen även där eftersom jag inte är nöjd, jag tycker den är för blöt men det är ju jag det Jag har även använt Grand slam 250gr. i 338:an med gott resultat. Jagade även ett tag med BX 250 gr. men problem med mantling, hittade även en kula som var av helt annorlunda form än de övriga så det blev slut med Barnes. Mvh Fredrik