Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktkläder ala 80-90 talet

Featured Replies

Publicerat

Goddag! Någon som sitter på gamla jaktkläder i storlek L eller XL och vill sälja? Eller vet vart man kan få tag på dessa. Går starkt igång på dessa äldre kläder, och det är nog mest sentimentalt när man tänker på sin kära gamla morfar som brukar ha liknande. Slänger med en bild så ni förstår vad jag menar ?

Screenshot_20200610-144803_Chrome.jpg

Publicerat

Det är nog att hålla ögonen på Tradera om man ska få tag i sådana.  :)

Publicerat

Orange HellyHansen fiberpäls går ju fortfarande att köpa nya, i alla fall för några år sedan.

Tidstypiskt så det förslår i hop med Försvarets M59 byxa.

Publicerat

Kan hända jag har en grön som svärfar haft i någon vrå, ska kolla!!

Publicerat
  • Författare

Tycker att jag blir genomblöt inifrån med dagens kläder. De ska ju vara nå jäkla glatt tyg på insidan och goretex,tritex och blätex osv. Använder vanliga läderkängor nu också. Vart så less på goretexkängor. 

Publicerat

jag har en Fiberpäls ifrån Swedteam som jag använder som mellanställ när det blir riktigt kallt. Man fryser inte med den på :)

Tror att även de skall ha finnas/funnits i orange!

Blivit lite så att fler och fler går ifrån "div"tex kläder och kängor, tyvärr verkar det nästan som alt. är nu mera dyrare?

//Danielj

Publicerat
  • Författare
1 hour ago danielj sa:

jag har en Fiberpäls ifrån Swedteam som jag använder som mellanställ när det blir riktigt kallt. Man fryser inte med den på :)

Tror att även de skall ha finnas/funnits i orange!

Blivit lite så att fler och fler går ifrån "div"tex kläder och kängor, tyvärr verkar det nästan som alt. är nu mera dyrare?

//Danielj

Ja precis. De står alltid att kläderna ska andas så bra, men jag blir då blöt på insidan. Bästa vore ju att ha ett vadmalsställ. Sen är de bara att ha en regnponcho om det blir dåligt väder. Har fått för mig att bra naturmaterial som ull andas bäst.

Publicerat

Ja, Wettex kanske är ett passande samlingsnamn på dessa membran ? :P

Jag brukar ha en Härkila traditionell jaktjacka i bomull som jag vaxar in med Grönlandsvax, tycker set fungerar utmärkt vid rörlig jakt även om det väter igenom lite i ihållande spöregn.

Byxorna kör jag dock Läderförstärkta med texfoder för att slippa bli pisseblöt när man far genom tätningar och mossar, funkar rätt bra det med då jag är skinntorr svettas väldigt lite.

Publicerat
  • Författare
30 minutes ago Järven sa:

Ja, Wettex kanske är ett passande samlingsnamn på dessa membran ? :P

Jag brukar ha en Härkila traditionell jaktjacka i bomull som jag vaxar in med Grönlandsvax, tycker set fungerar utmärkt vid rörlig jakt även om det väter igenom lite i ihållande spöregn.

Byxorna kör jag dock Läderförstärkta med texfoder för att slippa bli pisseblöt när man far genom tätningar och mossar, funkar rätt bra det med då jag är skinntorr svettas väldigt lite.

Ja bomull är nog bra skit. Hatar när det där glatta tyget fastnar på skinnet. Man måste ha långkalsonger bara för att undvika de.