Hoppa till innehåll

Gammal 22Lr ammo


Per_B

Recommended Posts

Sköt lite gammal 22Lr ammo i min Anschutz 1416. Det gick så där. Tror att den var lite för lång faktiskt för när jag repeterade så fastnade kulan i överkant så man fick peta ner den lite så att den gick in i patronläget. Dessutom så gick det trögt att stänga slutstycket som om patronen var för lång eller hade för tjock fläns... konstigt!

 

Men nu är den uppskjuten i alla fall. Så här såg asken ut:

 

image.png.332755100e25f84f1138dfe84babb629.png

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok Sidelock! Gäller att testa med andra ord innan man köper på sig för många helt klart! Inte bara precisionen utan också hur den passar i bössan.

Vet ju att min Winchester 9422M är mycket känslig för patronens storlek / utformning men att det gällde 22Lr bössor också visste jag inte!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ehhhhh - du har skjutit 22Zimmer och klagar på att den inte passar? Skulle du skjuta en 308 i en 30-06 med?

/T

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, det är 22Zimmer. En patron för inomhusbruk förr i tiden.  Dvs INTE 22LR. Läs på asken!

Eller i mer klartext - en 22Short fast laddad i den längre hylsan.

/T

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en eller flera askar just Zimmer, passar i min kvadd.. Men de är rejält trötta så jag använder dem inte. Mina är helt klart 22 long..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Hipshot sa:

Jag har en eller flera askar just Zimmer, passar i min kvadd.. Men de är rejält trötta så jag använder dem inte. Mina är helt klart 22 long..

Klart som fan att de är trötta, de är laddade för att vara ännu tröttare.... Det var ju själva idéen med Zimmer. Det hörs ju tom på namnet!

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...