Publicerat Juli 2, 20206 yr Jag har köpt på mig lite gammalt skrot, mest för att det var kul, och för att reta gallfeber på madame, men nu vet jag knappt vad för ammunition jag ska stoppa i. Det är ett par Winchester 23:or. 12/76 patronlägen. Den ena är chokad full och modified och den andra improved cylinder och improved modified. Vad för ammunition kan rekommenderas för lerduvor och vad till jakt, för respektive bössa?
Publicerat Juli 2, 20206 yr Samma som till vilken standardbössa som helst, det är tämligen välgjorda doningar du köpt.
Publicerat Juli 2, 20206 yr Författare 10 minutes ago sidelock sa: Samma som till vilken standardbössa som helst, det är tämligen välgjorda doningar du köpt. Det jag egentligen mest funderar över är vad som är lämpligt stålhagel för lerduvor. Den ena är ju tämligen trång i båda loppen. Inte idealisk för lerduvor, men det behövs ju övas oavsett.
Publicerat Juli 2, 20206 yr 2 hours ago denstore sa: Det jag egentligen mest funderar över är vad som är lämpligt stålhagel för lerduvor. Den ena är ju tämligen trång i båda loppen. Inte idealisk för lerduvor, men det behövs ju övas oavsett. Då det är en gångjärnsbössa så lär steelmax funka alldeles utmärkt och testa för all del trånga bössan på sk EU-trap då full pipan kan vara en höjdare i andra skottet.
Publicerat Juli 2, 20206 yr 4 hours ago denstore sa: Det jag egentligen mest funderar över är vad som är lämpligt stålhagel för lerduvor. Den ena är ju tämligen trång i båda loppen. Inte idealisk för lerduvor, men det behövs ju övas oavsett. Jag hade köpt gamebore trainer 21g, den är billig och du behöver inte mer hagel än så på svenska lerduvor när bössan är trång.
Publicerat Juli 2, 20206 yr 7 hours ago sidelock sa: Jag hade köpt gamebore trainer 21g, den är billig och du behöver inte mer hagel än så på svenska lerduvor när bössan är trång. Är den billigare än steelmax ??
Publicerat Juli 4, 20206 yr På 2020-07-02 at 20:36 culot sa: Är den billigare än steelmax ?? Hos rätt handlare - ja, rätt påtagligt billigare tom. /T
Publicerat Juli 4, 20206 yr Författare 2 minutes ago pmt sa: Hos rätt handlare - ja, rätt påtagligt billigare tom. /T Var finns då rätt handlare?
Publicerat Juli 4, 20206 yr Författare 3 hours ago pmt sa: "Rätt" beror på "relation med".... /T Fan, då var man körd igen, alltså....
Publicerat Juli 5, 20206 yr På 2 juli 2020 at 09:09 denstore sa: Det jag egentligen mest funderar över är vad som är lämpligt stålhagel för lerduvor. Den ena är ju tämligen trång i båda loppen. Inte idealisk för lerduvor, men det behövs ju övas oavsett. Prova åtminstone steelmax för oavsett vad alla påstår så kan det funka hyffsat bra. /P