Publicerat Juli 2, 20206 yr Funderar på att sätta ett Welter 1-6 på min 1640 9,3:a. Min fråga hur höga ringar behöver jag för att slutstycke ska gå fritt, fundera på warne maxima ringar //Roger
Publicerat Juli 2, 20206 yr Ta bitar av glasspinnar eller några enkronor eller vad du nu har till hands. Lägg dom på baserna- lika många fram och bak. Stapla pinnar ovanpå varandra till frontlinsen går fritt av pipan och du når önskat höjd. Mät "bunten" av pinnar med ett skjutmått och beställ ringar i den höjd. Voila!
Publicerat Juli 2, 20206 yr Låga ringar bygger ca 6 mm, medium bygger ca 9 mm och höga ca 13 mm (tror jag mig kunna minnas)
Publicerat September 6, 20205 yr Lånar tråden lite. Jag har en x-bolt med vanliga pipan. I dagsläget sitter en 2.5-10x50 på warne baser i warne maxima tror jag dem heter?(snabbfäste), osäker på om det är medium eller high. Har en 1.5-6x42 på väg och tänkte införskaffa vortex fasta ringar till den. Någon som på rak arm vet vilken höjd jag borde gå på? Vill inte ha "ljusinsläppet" mer än typ 5mm ovanför pipan. Tack på förhand?