Publicerat Januari 25, 200719 yr vad ska man skaffa för första hund laika,jämthund,tysk jaktterrier eller wachtel eller musterländer :) :)
Publicerat Januari 25, 200719 yr en tysk ska man inte ha som FÖRSTA hund vad jag har fått höra. tysken kräver en hel del.
Publicerat Januari 25, 200719 yr vad ska man skaffa för första hund laika,jämthund,tysk jaktterrier eller wachtel eller musterländer :) :) Det beror mycket på vad du skall jaga :- ...men en stövare går ju inte att vara utan. ;D
Publicerat Januari 25, 200719 yr Författare Det beror mycket på vad du skall jaga :- ...men en stövare går ju inte att vara utan. ;D hadde väll tängt mej att jaga det mästa som går på fyra ben och har klövar och tassar men sen blir det nog kanske en finstövare på räv och hare
Publicerat Januari 25, 200719 yr wachtelhunden är jättetrevlig i hemmet + jagar det mesta.men , gör man misstag så drar dom nytta av det.annars ganska är wachtel en ganska lättlärd hund sammarbetsvillig
Publicerat Januari 25, 200719 yr Författare wachtelhunden är jättetrevlig i hemmet + jagar det mesta.men , gör man misstag så drar dom nytta av det.annars ganska är wachtel en ganska lättlärd hund sammarbetsvillig okej
Publicerat Januari 25, 200719 yr Ja wachteln är väl det närmaste en allround hund man kan komma. Kolla bara med andra valpköpare från den uppfödare du tänkt dig. Finns tyvärr ganska mkt dåliga linjer även bland wachteln. Då tänker jag inte bara jaktegenskaper utan även rasbundna ärftliga sjukdomar.
Publicerat Januari 25, 200719 yr Håller absolut med föregående talare. Kolla upp föräldralinjerna. Jag tror att det fanns ett stort sug efter wachtelhundar för några år sedan, då ville alla vara med och det avlades på kreti och pleti. Tyvärr var inte alla seriösa, många var det men det hjälper inte aveln framåt på alla dem som inte var det. Kolla efter en seriös uppfödare. Wachtelhunden kräver träning liksom alla andra hundar man jagar med. Om du vill se wachtelhundar arbeta kan du med säkerhet besöka ett anlagsprov och kolla. Kan vara bra om du kan komma på jakt med de hundraser som du funderar på och se dem praktiskt...eller bjud med någon hund... Sen är det nog mycket upp till tycke och smak.
Publicerat Januari 25, 200719 yr münsterländer eller wachtel låter vettigt. En mångsidig jakthund helt enkelt.. Det är mycket jobb med dessa hundar men kan följa med på alla jakter. För egen del blev det en münster som första hund.. har slitit mitt hår mer än en gång men nu är jag nöjd. Han står för fågel, driver klövvilt/hårvilt med skall ( vilket somliga inte tror om münster) apporterar och går eftersök. Vill du veta mer om dess hund skriv ett mail till mig eller kolla min hemsida, adressen sår längst ner i inlägget
Publicerat Januari 26, 200719 yr Författare münsterländer eller wachtel låter vettigt. En mångsidig jakthund helt enkelt..Det är mycket jobb med dessa hundar men kan följa med på alla jakter. För egen del blev det en münster som första hund.. har slitit mitt hår mer än en gång men nu är jag nöjd. Han står för fågel, driver klövvilt/hårvilt med skall ( vilket somliga inte tror om münster) apporterar och går eftersök. Vill du veta mer om dess hund skriv ett mail till mig eller kolla min hemsida, adressen sår längst ner i inlägget kan du inte ta och skika lite bilder på din hund