Publicerat Juli 18, 20205 yr 14 minutes ago Pyrschjägaren sa: Vilka benstöd kör ni med? Vad är det Ulf lindroth har i filmerna? Bästa och bästa, det är det säkert inte men jag kör med Harris, fungerar väldigt bra för mig. Har ett par för sittande (och liggande om det kniper men de är för höga för liggande skytte) och ett par för liggande skytte eller när man sitter i bänk och skjuter. De fyller sin funktion till mitt ändamål mer än väl, så har inte provat så mycket annat. Men faktum kvarstår, de är rätt tråkiga till sitt yttre då är typ Accu-tac med flera lite roligare att titta på, men jag har inte mina för att titta så mycket på så de får som sagt duga tills vidare ??
Publicerat Juli 18, 20205 yr Författare Kört caldwells höga men idag snavade jag på dammsugaren i hallen och trampade dem beyond all repair med graninge45an. Tänkte åka till banan och skjuta in 6,5an och övningsskjuta med stöden på i olika ställningar på olika håll. Se så allt lirar. Ty den 1a och 16de närmar sig med stormsteg. ?? Det som verkar smidigt med Ulfs är att han tar av och på dem på nån sekund. Och de ser jävligt robusta ut. Caldwells är fippliga att mickla dit med dasslock till händer tycker jag, vilket resulterar i att de sitter där hela tiden och är ivägen ofta.
Publicerat Juli 18, 20205 yr Kör med Atlas PSR, kostar en slant men står pall för det mesta. Hade ett par Biltema Harris innan och de kexade ihop rätt snabbt.
Publicerat Juli 19, 20205 yr Jag använder sedan några år Versapod och tycker de är kanon. Har använt Harris både i form av äkta och Biltemas variant och de faller mig inte i smaken - de funkar bra men kräver en lite annan teknik. Jag upplever Versapod som lite följsammare vilket sällan är en nackdel under jakt. Har aldrig haft problem under skytte heller. Mina Versapod kan jag klicka av och på på sekunder. Borra ett litet hål i förstocken och bädda in en pinne med epoxy så är det klart. Om jag klarar det kan alla.
Publicerat Juli 19, 20205 yr Författare 13 minutes ago LGH sa: Jag använder sedan några år Versapod och tycker de är kanon. Har använt Harris både i form av äkta och Biltemas variant och de faller mig inte i smaken - de funkar bra men kräver en lite annan teknik. Jag upplever Versapod som lite följsammare vilket sällan är en nackdel under jakt. Har aldrig haft problem under skytte heller. Mina Versapod kan jag klicka av och på på sekunder. Borra ett litet hål i förstocken och bädda in en pinne med epoxy så är det klart. Om jag klarar det kan alla. Har du nån bild på pinnen?
Publicerat Juli 19, 20205 yr 12 minutes ago, Pyrschjägaren said: Har du nån bild på pinnen? Man får (alltid?) med en adapter som man fäster i rembygelfästet. Den kan man massakrera och svetsa ihop med en skruv. Eller vem som helst med en svarv och rimliga färdigheter kan fixa en åt dig på några minuter. Här är en av mina bössor med en Versapod monterad på en spigot som en lokal gubbe på skjutbanan svarvade.
Publicerat Juli 20, 20205 yr Har monterat en lite fast picatinny på stocken och använder i den ett Atlas PRS. Snabbt att ta på och av och stenhårt robust. Gillar det!
Publicerat Juli 20, 20205 yr Ca 3500-4300 beroende på snabbfästet (picatinny) eller ej. Snabbfästet är guld när man byter mellan bössorna.
Publicerat Juli 20, 20205 yr Bland det billigaste jag hittat är jpvapen.se i Arvidsjaur. Grym på att svara på dina mail och lika grym när det gäller service och att snabbt skicka grejorna.
Publicerat Juli 22, 20205 yr Atlas 5h kör jag med just nu. Även atlas prs. Funderar på vad man ska behålla. Onödigt med bägge?