Publicerat Januari 26, 200719 yr Dagens Aftonbladet. Kwispelbier, ett hundöl finns att köpa numera, dock alkoholfritt. :
Publicerat Januari 29, 200719 yr Flera av mina labbar har inte tvekat att dricka riktig öl . Ej heller att doppa tungan i en single malt. Så¨dan herre sådan hund eller ???
Publicerat Januari 29, 200719 yr Iofs,lite off..men jag vet hästar som gillar snus..För att inte tala om gamla getter. Känner en gammal get som gillar snus. Han kallas för Tore.
Publicerat Januari 29, 200719 yr Min förra drever drack (okej, kanske överdrivet) whiskey, bara billig Famous...en 6:a sen gick "bakvagnen" . Han jaga 3-4 dar/veckan och vart 14 år innan jag tog bort honom!
Publicerat Januari 30, 200719 yr hadde en tyske som drack starköl och snusade, etiskt korekt=0. hursom haver blev hunden dyng kalas på ett blomfat med falkon 5,2 flera kvällar i veckan. något taskigt ölsinne, men aldrig någe gnäll om fyllsjuka på morgonen när jakten skulle igång. givetvis är detta ett skämt
Publicerat Januari 30, 200719 yr hadde en tyske som drack starköl och snusade, etiskt korekt=0.hursom haver blev hunden dyng kalas på ett blomfat med falkon 5,2 flera kvällar i veckan. något taskigt ölsinne, men aldrig någe gnäll om fyllsjuka på morgonen när jakten skulle igång. givetvis är detta ett skämt Jag skämtar inte om mina labbars spritvanor. Dessbättre har deras husse lite bättre vett än att låta dom dricka som dom vill
Publicerat Januari 31, 200719 yr Jag har träffat en labbe som hette Glenn fiddish "stavningen kanske inte är korrekt" Den hunden tog ölburkar från marken och vände dom rätt i munnen så att han kunde få slumpen. Lämnade man glas med alkohol i så var han där och norpade han var inte nogräknad. Efter en resa till kiruna på ett gammalt anrikt uteställe (kanske det enda) så rensade han snödrivorna från allt vad alkohol som fanns från petflaskor till köpes Bacardi. Hur mycket sprit kompisen hade i bilen efter den resan har jag ingen aning om men det är 15-20 år sen nu så det borde vara preskriberat. Hunden fick avlivas i unga år på grund av ledproblem i bogarna och jag misstänker att han medicinerade sig själv när han fick en chans. Det kanske gjorde mindre ont när han fick något starkt inombords om han nu hade lyckats räkna ut det. Hunden var en mycket snäll jycke som inte hade blivit lurad eller bjuden att dricka utan hade kommit på det själv och gavs tillfälle så tog han det.
Publicerat Februari 2, 200719 yr Och vi som har drivande hundar kan ju muta jycken med Tullamore Drew....