Publicerat Juli 31, 20206 yr Då vart det dags. Sitter och spanar och kanske lockar lite för att se om det kommer någon valp. I morgon bitti blir det den nyslagna vallen. Då ligger alla risigt till.
Publicerat Juli 31, 20206 yr Var ut idag och skulle byta camonät på ett torn som jag tänkte sitt i i morgon bitti, men fick avbryta efter att ha fått tre getingstick! Återvände ikväll beväpnad med med en flaska radar och rensade bort boet. Slängde ut lite hundmat som åtel på den slagna vallen. Tänkte mig ut i gryningen i morgon så får vi se om det ger något.
Publicerat Augusti 1, 20206 yr Författare Detta är en populär post. Jaha, på plats 04.10. Rörlig bulvan ute ca 30 meter framför mig. Sitter på en liten vall ca 130 meter lång. Blåser i min bästa pipa och som skjuten ur en kanon kommer en räv rakt på mig från andra änden av vallen. Spikrakt på bulvanen och när den är framme så kastar den åt sidan bak några ensilagebalar och är borta. Annars har det varit lugnt med dov och ca 20 rovfåglar som smaskat möss från vallarna. Fin soluppgång var det i alla fall.
Publicerat Augusti 10, 20206 yr Detta är en populär post. Nr 12 denna säsongen. Krävdes inget eftersök?
Publicerat November 13, 20205 yr Var inte militär och skjut den inte med tjänstevapen eller automatkarbin. https://sverigesradio.se/artikel/7598823