Publicerat Augusti 8, 20205 yr https://www.blocket.se/annons/skaraborg/rullkrimpare_for_hagelpatroner_mm/91339440 Jag högg en för kaliber 16, kan vara kul att testa med.
Publicerat Augusti 9, 20205 yr Jag har precis köpt en Lee load press, dock fick jag inte till rätt längd på patronerna, men efter att ha snackat med En erfaren medlem här på forumet så kom min gammla rullstukare till användning.jag tycker att jag fick till längden på hylsan hyfsat. Men det lönar sig nog att köpa en modern som går att koppla till en pelarborr då kommer det nog att gå snabbare.
Publicerat Augusti 10, 20205 yr Författare Där ser du, den ver inte helt fel att ha i gömmorna Har också en Lee load all som står i uppstartsläge. Har inga illusioner om att jag kommer att rullstuka några större mängder med dessa handvevade tingestar, men just för sånt här som smärre korrigeringar och testladdningar borde den vara funktionell.