Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benstöd

Featured Replies

Publicerat

Rustar redan toppjakts-Tikkan.  Stödben fram för remfästet, ”bibod”, återstår men fanns ju i olika längder - och ingen rutinerad toppjägare i butiken som kunde övertyga... 
1) Vilken längd rekommenderar ni? 

2) Fabrikat?
Värsting-variant ointressant. Lär i bästa fall bli 6 vinterturer om året.

Men... Borde jag tänka en produkt och längd som även funkar för åkerkantsvak (och smyg) på räv, rådjur och vildsvin eller byter man då till längre högre?

Och. De där ryggsäckarna med gevärshölster, och generöst tjäderutrymme, ser sköna ut med tanke på långa spaningssträckor. Tips?

Publicerat

Beror på hur du tänkt använda/skjuta med dom? 

Många använder ryggsäcken som stöd, går att använda både skidorna och ryggsäcken ihop med benstöd oxå. 

Jag har använt 15-20cm.

Publicerat
  • Författare

Tack, Strävhår! Tre strl i butiken: 6-9 tum, 9-13 och 13,5 - 27. Fabrikat Caldwell. Du har alltså lägsta stödet. Hoppas på fler synpunkter!

Apropå skidor - förslag på manövervänliga skidor och bindningar. I fågelglesa marker har jag konverterat mig till harspårare - med viss framgång. 

Publicerat
  • Författare

Fint jobb! Fick tips om pulka att dra med skaklar- inte modell familjeutflykt utan en liten lätt lastpulka. Där placeras rejäl matsäck, ombyte och givetvis knippet skjutna fåglar. Dessutom kan ju  hagelbössan ibland följa med på turen.

Publicerat
3 hours ago Rille-hoj sa:

Fint jobb! Fick tips om pulka att dra med skaklar- inte modell familjeutflykt utan en liten lätt lastpulka. Där placeras rejäl matsäck, ombyte och givetvis knippet skjutna fåglar. Dessutom kan ju  hagelbössan ibland följa med på turen.

Säkert fint på platt och öppen mark. Inte lika kul på dåligt vallade skidor i uppförsbackarna eller genom en skittät plantering eller lövsly. Jag gillar att vara lätt och rörlig. På vägen hem har jag inga problem att bära tungt ?