Publicerat Augusti 22, 20205 yr Rustar redan toppjakts-Tikkan. Stödben fram för remfästet, ”bibod”, återstår men fanns ju i olika längder - och ingen rutinerad toppjägare i butiken som kunde övertyga... 1) Vilken längd rekommenderar ni? 2) Fabrikat? Värsting-variant ointressant. Lär i bästa fall bli 6 vinterturer om året. Men... Borde jag tänka en produkt och längd som även funkar för åkerkantsvak (och smyg) på räv, rådjur och vildsvin eller byter man då till längre högre? Och. De där ryggsäckarna med gevärshölster, och generöst tjäderutrymme, ser sköna ut med tanke på långa spaningssträckor. Tips?
Publicerat Augusti 22, 20205 yr Beror på hur du tänkt använda/skjuta med dom? Många använder ryggsäcken som stöd, går att använda både skidorna och ryggsäcken ihop med benstöd oxå. Jag har använt 15-20cm.
Publicerat Augusti 24, 20205 yr Författare Tack, Strävhår! Tre strl i butiken: 6-9 tum, 9-13 och 13,5 - 27. Fabrikat Caldwell. Du har alltså lägsta stödet. Hoppas på fler synpunkter! Apropå skidor - förslag på manövervänliga skidor och bindningar. I fågelglesa marker har jag konverterat mig till harspårare - med viss framgång.
Publicerat Augusti 24, 20205 yr Detta är en populär post. Benstöd är kass i djupsnö. Man bygger om sin köttmes till en skjutbänk. Bär allt centrerat på ryggen. Inga problem att också hänga på en ryggsäck och alla skjutna tjädrar. Lika bra i skogen som på fjället. Stadigt när man lägger ner hela paketet i snön! Fjällräven säljer lösa axelremmar.
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Författare Fint jobb! Fick tips om pulka att dra med skaklar- inte modell familjeutflykt utan en liten lätt lastpulka. Där placeras rejäl matsäck, ombyte och givetvis knippet skjutna fåglar. Dessutom kan ju hagelbössan ibland följa med på turen.
Publicerat Augusti 27, 20205 yr 3 hours ago Rille-hoj sa: Fint jobb! Fick tips om pulka att dra med skaklar- inte modell familjeutflykt utan en liten lätt lastpulka. Där placeras rejäl matsäck, ombyte och givetvis knippet skjutna fåglar. Dessutom kan ju hagelbössan ibland följa med på turen. Säkert fint på platt och öppen mark. Inte lika kul på dåligt vallade skidor i uppförsbackarna eller genom en skittät plantering eller lövsly. Jag gillar att vara lätt och rörlig. På vägen hem har jag inga problem att bära tungt ?