Publicerat Augusti 27, 20205 yr HejHar precis fått hem min Sako Aii Forester i 308 men jag tycker att utdragare ser väldigt lång ut, är det rätt utdragare ? skall den verkligen gå så långt förbi klackarna?
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Författare 14 minutes ago Dahla sa: Ser den lika ut när slutstycket är uppspänt? Ja, slutstycket är uppspänt, hittade den här bilden när jag googlade, ser ut som om den också går förbi eller?
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Författare 14 minutes ago Dansken sa: Det är ingen utdragare. Det är en styrlist, och den ska vara så där. Men den lilla svarta är väl ingen styrlist? Den sitter väl bakom klackarna?
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Författare 8 minutes ago Dansken sa: Kan du repetera in en patron och stänga bulten? Ja det går, var och provsköt den nu ikväll, tyvärr sköt den inget vidare. Hade bara GGG och den var lite trög att stänga men det kan ju kanske bero på ammon, ska prova någon annan i helgen.
Publicerat Augusti 28, 20205 yr Författare 10 hours ago PeterC sa: Tack, har du något tips på ammo som går bra i din bössa? Sköt med GGG igår men fick träffbilder på 40-50 mm på 3 skotta grupper. Trycker var dock väldigt hårt så skall försöka ställa ner det.
Publicerat Augusti 28, 20205 yr Jag har två st L579 men ingen har originalpipan kvar så jag kan inte uttala mig om ammo.