Publicerat Augusti 28, 20205 yr Jag har två döttrar som sedan några veckor älskar skidskytte. De är riktigt duktiga skidåkare. Den äldsta sa: "pappa, nu får du fan köpa mig en bössa". Suck! Klart jag skall köpa ännu en bössa. Någon som har bra kontakter?! Fan!
Publicerat Augusti 28, 20205 yr 31 minutes ago josc72 sa: Jag har två döttrar som sedan några veckor älskar skidskytte. De är riktigt duktiga skidåkare. Den äldsta sa: "pappa, nu får du fan köpa mig en bössa". Suck! Klart jag skall köpa ännu en bössa. Någon som har bra kontakter?! Fan! Är du nu medlem i en förening som sysslar med det där så tar du ju den på tävlings licens istället för jakt!
Publicerat Augusti 28, 20205 yr 1 hour ago josc72 sa: Jag har två döttrar som sedan några veckor älskar skidskytte. De är riktigt duktiga skidåkare. Den äldsta sa: "pappa, nu får du fan köpa mig en bössa". Suck! Klart jag skall köpa ännu en bössa. Någon som har bra kontakter?! Fan! Ska dom köra skidskytte, lär det vara en förening bakom, dom har säkert koll på hur det funkar. För att köra hemma själva på kammaren kommer inte att funka.
Publicerat Augusti 28, 20205 yr Författare Vi är med i Biathlon Östersund. Frågan är om jag skall köpa den på en egen målskjutningslicens eller om klubben skall stå för licensen och jag som brukare? Jag får till det på något sätt. Skillnaden är 6-10 veckor för stämpeln hos polisen, konstigt nog. Sedan, om någon har en fon bössa att sälja, då är jag intresserad ?
Publicerat Augusti 28, 20205 yr Snacka med klubben hur man brukar göra, dom bör veta det. Verkar lite krångligt, om du ska ta ett målskyttevapen på licens, som din dotter skall bruka inom sitt sportutövande. Känns inte som det skulle bli rätt.