Publicerat September 3, 20205 yr Dottern, som bor hemma, kör skidskytte. Från det att hon fyller 15 år övertar hon licensen på bössan och kan plocka ut den ur skåpet och dra på träning själv. Är det Ok? Att hon har koden till vapebskåpet där jag förvarar alla mina vapen?
Publicerat September 4, 20205 yr Spontant nej, hon måste ha licens för klass1 om du har klass1 i skåpet vill jag minnas!
Publicerat September 4, 20205 yr Författare Tänkte också att det var så. Frågade om det på utbildningen i går men det verkar inte som de hade koll på det. Tack!
Publicerat September 4, 20205 yr Spontant lär det inte blir något problem öht med samförvaring inom ett hushåll/familj. Även om det innebär jakt vs målskjutning. /T
Publicerat September 4, 20205 yr Författare Kollade med polisen i dag. Eftersom hon är betrodd av både polis och klubb att ha vapen så är det ok att vi har vapnen i samma skåp OCH att hon vet koden. Spelar ingen roll att jag har mina vapen i samma skåp oavsett klass. Alltså, inga problem.