Hoppa till innehåll

Pris montering bas/skena på Husqvarna.


norrland72

Recommended Posts

Hej! Jag har en Husvarna M98, 8*57 JS och har tänkt sätta på ett kikarsikte på den. 2 frågor: vad kostar det att göra en sidosäkring från en flaggsäkring och vad kostar det att montera en bas/skena till kikarsikte? 

Tack på förhand. 

Ps Bor i Stockholms området..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-09-14 at 11:21 norrland72 sa:

Hej! Jag har en Husvarna M98, 8*57 JS och har tänkt sätta på ett kikarsikte på den. 2 frågor: vad kostar det att göra en sidosäkring från en flaggsäkring och vad kostar det att montera en bas/skena till kikarsikte? 

Tack på förhand. 

Ps Bor i Stockholms området..

 

Beror lite på vad du är ute efter. Om vi börjar med det lätta: Skenan. Är det en låda utan bula och uttag för laddram eller med? Är den borrad eller inte? Vilken typ av skena vill du ha?

Jag har noterat att skenor kommer med någon typ av standard för hålavstånd mellan främre och bakre del av lådan, medans hål borrade av diverse vapensmeder och bönhasare verkar gå efter en egen, väldigt varierande, standard...

Steg två: Säkring. Vilken typ av sidosäkring? Det billigaste är att fila/slipa om orginalflaggan och slutstycket lite. Gör man det rätt så har man den osäkrad i läge "klockan 2" säkrad "klockan 4" och kan fortfarande ställa den rakt upp för demontering. Sen har vi färdig kvartsäkring, recknagel sidoflagga, wisner sidoflagga (kräver maskinarbete) samt säkring av samma typ som sitter på 95% av modernare studsare som låser trycket (och kräver att man byter ut trycket)

Jag skulle säga att som lägst så kan du klara dig med kostnaden för en skena, sen kan man lägga nästan hur mycket som helst

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...