Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gravera oval på hagelgevär

Featured Replies

Publicerat

Känner någon till någon som graverar in initialer/monogram på en oval som redan är infälld i stocken?

Publicerat

valfri guldsmed skulle jag köra på

Publicerat
4 hours ago cocktail sa:

valfri guldsmed skulle jag köra på

nja, tyvärr så skulle jag påstå att du kommer få problem. De flesta guldsmeder handgraverar inte längre. Tror inte att gravyr maskinen kan spänna upp en kolv med infälld oval.

Googla runt lite efter handgravyr så får du kolla om det finns någon som kan göra det åt dig!

//Danielj

Publicerat
2 hours ago danielj sa:

nja, tyvärr så skulle jag påstå att du kommer få problem. De flesta guldsmeder handgraverar inte längre. Tror inte att gravyr maskinen kan spänna upp en kolv med infälld oval.

Googla runt lite efter handgravyr så får du kolla om det finns någon som kan göra det åt dig!

//Danielj

Jag tror nog att du har rätt, men om man å andra sidan hittar en riktig guldsmed, så lär denne, om han inte graverar för hand själv, veta om någon som kan göra det. 

Men glöm dom vanliga kedjorna, man lär få leta efter dom där guldsmederna som verkar i gamla verkstadslokaler en bit från shoppinggatorna.

En ungefärlig plats för kolven skulle ju kunna rendera i handfasta lokala tips...

Publicerat
5 hours ago Patrik L sa:

Jag tror nog att du har rätt, men om man å andra sidan hittar en riktig guldsmed, så lär denne, om han inte graverar för hand själv, veta om någon som kan göra det. 

Men glöm dom vanliga kedjorna, man lär få leta efter dom där guldsmederna som verkar i gamla verkstadslokaler en bit från shoppinggatorna.

En ungefärlig plats för kolven skulle ju kunna rendera i handfasta lokala tips...

Jooo en Guldsmed skall kunna, men du kommer inte hitta många som kan och vill.
(Det är lite av en "färskvara" att kunna gravera) Man vill nog inte göra galet heller och de flesta kör ju med maskin idag! 

Så de gör det helt enkelt för sällan, så det bästa är och leta efter handgravörer. Finns väl några kvar i Sverige men det är inte många.

//Danielj

Publicerat
  • Författare

Undrar om dom som graverar vapen fixar det? Vi har väl åtminstone någon sådan i Sverige?

Publicerat

Stanley Stoltz pysslar ju lite med sånt.

Publicerat

Han har en viss fallenhet dessutom ?

Publicerat

Kolla med Michiko i Stockholm. Hon är duktig.

http://michikogravyr.se/

Publicerat
  • Författare

Tack för tipsen! :)

Publicerat

Bör kanske kunna finnas inom knivslöjdsbranschen också. Finns duktiga gravörer där.