Publicerat Oktober 5, 20205 yr Hej Jag funderar på om det är möjligt att pipa om en Sako i 243 till 308? Behöver man ändra något mer förutom pipan och licensen? Är det någon som har en uppfattning om vad det kostar i runda slängar?
Publicerat Oktober 5, 20205 yr Pipans kostnad- 3-8000 kr kostnad för smed- 4-8000 kr tillstånd ny pipa, verktyg mm -500-3000 kr, som du noterar finns det utrymme inom ramarna för egna beslut och ibland kan man hitta pipor, billigt, av olika anledningar, smed skall man hitta en man gillar/förstår/litar på och hålla fast vid. /C
Publicerat Oktober 5, 20205 yr Författare 7 minutes ago Christian N sa: Pipans kostnad- 3-8000 kr kostnad för smed- 4-8000 kr tillstånd ny pipa, verktyg mm -500-3000 kr, som du noterar finns det utrymme inom ramarna för egna beslut och ibland kan man hitta pipor, billigt, av olika anledningar, smed skall man hitta en man gillar/förstår/litar på och hålla fast vid. /C Tack för prisindikationerna, då jag aldrig anlitat en smed dör denna typ av arbete så tar jag gärna emot tips på smeder, helst i närheten av Stockholm. Har ni någon tråd läst något negativt om Lothar Walter pipor är det någon som har en synpunkt där?
Publicerat Oktober 5, 20205 yr 7 hours ago 228 sa: Tack för prisindikationerna, då jag aldrig anlitat en smed dör denna typ av arbete så tar jag gärna emot tips på smeder, helst i närheten av Stockholm. Har ni någon tråd läst något negativt om Lothar Walter pipor är det någon som har en synpunkt där? Jag har haft en Lothar Walterpipa, sköt lika bra som mina Shilen, Krieger och Bartlein. /Mike