Hoppa till innehåll

Kombi ammo


Debou

Recommended Posts

Tjena, jag är en färsking inom jakt och kom över ett billigt vapen paket där en brno 7x57R ingick som jag är väldigt sugen att testa men jag behöver börja med att skjuta in den, har ni något bra tips på billig ammo? Och vad bör man använda för märke på ammo vid jakt? Jag tänker att jag kommer använda den till småvilt, kanske något vildsvin också om den funkar bra. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du sa billig, glöm då Norma den är svin dyr. Men det finns olika fabrikat med SP(softpoint=blyspets) kulor, Geco, Sellier&Bellot, Partizan mm. Sen finns den del RWS i olika kul val. Själv har jag Norma blyspets till min Valmet 412S som jag fick med, men sugen på att se hur Sellier&Bellot SPCE funkar i bössan, annars kommer det blir en SP från Geco eller S&B då det är vanligast att handlarna här om kring har det hemma!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Färdigladdad Randpatron är oftast dyr (och litet utbud) speciellt norma men svårt att sia om vilken som passar ditt vapen men geco och selleri å bacon är hyggligt billiga så du får testa se om din kombi gillar dom  och ta gooooood tid på dej vid utvärderingen 

 

Iofs rws var billigare än norma också 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Värt att tillägga, Norma´s FMJ är en jaktpatron för toppfågel. Där av endast 20 i paketet och lika dyr som en någon annan norma ask till kalibern!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

min gamla Tikkakombi i 7x57r samsköt på 80 m med S&B helmantel och RWS doppelkern (tror jag det var). Det var praktiskt mtp hur billiga S&B är. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sellier & Bellots blyspets i 7X57R är ganska vettigt prissatta och inte alls tokiga att skjuta med (både träffbild och "funktion")

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago Dansken sa:

Dom går faktiskt att ladda om utan något större bekymmer om man gidder fräsa tändhattshålen lite djupare.

Det var det ingen fara med, men 17/20 sprack i halsen när de avfyrades andra gången.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...