Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sako hammerhead 11,7gr

Featured Replies

Publicerat

Tjena! Införskaffade mig ny ammunition  till 308an  och sköt första viltet med den kulan. Viltet var en rådjurskid  som jag sköt bakom bogen på 50 m med rak breddad och ingen höjdskillnad  mellan mig och djuret. Med en perfekt träff så vinklar kulan neråt och bakåt och går ut långt bak och lång ner i viltet. Utgångshålet blev större än min handflata och hittade 3 andra små hål på olika ställen inuti djuret där blyrester gått in.  Är detta vanligt med denna kulan i 308an kaliber? Jag hade mycket högre förväntningar hur den skulle bete sig och hålla ihop men kanske har jag få en dålig kula av alla eller vad säger ni som använder den.

Mvh layzi

Publicerat
6 minutes ago Layzi sa:

Tjena! Införskaffade mig ny ammunition  till 308an  och sköt första viltet med den kulan. Viltet var en rådjurskid  som jag sköt bakom bogen på 50 m med rak breddad och ingen höjdskillnad  mellan mig och djuret. Med en perfekt träff så vinklar kulan neråt och bakåt och går ut långt bak och lång ner i viltet. Utgångshålet blev större än min handflata och hittade 3 andra små hål på olika ställen inuti djuret där blyrester gått in.  Är detta vanligt med denna kulan i 308an kaliber? Jag hade mycket högre förväntningar hur den skulle bete sig och hålla ihop men kanske har jag få en dålig kula av alla eller vad säger ni som använder den.

Mvh layzi

Exakt samma sak hände för mig ☹️... Bytte rätt omgående till annan ammo för matnyttigt vilt. Använder Hammerheaden till nöds på räv å grävling...

Publicerat

Sako super hammerhead är den du skall ha - en bondad kula. Jag kör med 150 grains super hammerhead i min 308 win.