Publicerat Januari 29, 200719 yr Har läst en del om kulval här på Jaktsidan. Har skjutit med Nosler Partition i snart 20 år. Har absolut inget att klaga på. Är det ingen som använder den kulan längre ?
Publicerat Januari 30, 200719 yr Jodå - jag brukar alternera med Nosler PT och Barnes X i mina klass 1-bössor. Till klenare kalibrar har jag även använt mjukare kulor som Nosler BT med mkt bra resultat. Fördelen med Nosler-kulorna är att de skjuter väldigt bra normalt sett. I vart fall i mina sako-bössor (som i och för sig skjuter bra med nästan allt). Numera har jag börjat testa Nosler Accubond eftersom PT är såpass dyr utan att vara bondad. Till de bössor jag har den får den dock vara kvar så länge lagret räcker och blyförbudet inte kommer. Tex så är jag väldigt nöjd med PT i min 7x57 Mauser - mkt bra till rådjur och hjort!
Publicerat Januari 30, 200719 yr Författare Har själv Sako 6,5 och det har fungerat väldans bra med Nosler i den. Skjuter mest hjort o rådjur här i Skåne,blir inte så mkt älg för min del. Har dock skjutit ett antal älgar med Noslern utan problem. Sköt även med Nosler i Afrika gick bra det med.