Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rengöring av 10 år gammal RCC dämpare

Featured Replies

Publicerat

Intressant ☝️?

Publicerat
  • Författare

Sedan funderar jag på hur mycket skit som blev kvar inne i dämparen...

• 2 months later...
Publicerat

Borde de inte funka att sätta en hörselskyddspropp i utgångshålet på dämpare å fylla den med med T-Gul som få dra över en natt typ. Det är ju upplösande nå hemskt! Borde få borr en del till av kvarvarande skit. Polarn gjorde så i pipan på sin gamla .22lr å de va nå grymt hur svårt de va dom kom ut. Han gjorde pm den processen 2x sen drog han torrt med snakebore å efter det såg pipan ut som den va ny... Sist spraya han i nå sörjande å skyddande...

Vore kul å testa. Jag ska göra det nu när jakten i princip är slut för säsongen... :)

Publicerat
  • Författare
49 minutes ago HuggyBear sa:

Borde de inte funka att sätta en hörselskyddspropp i utgångshålet på dämpare å fylla den med med T-Gul som få dra över en natt typ. Det är ju upplösande nå hemskt! Borde få borr en del till av kvarvarande skit. Polarn gjorde så i pipan på sin gamla .22lr å de va nå grymt hur svårt de va dom kom ut. Han gjorde pm den processen 2x sen drog han torrt med snakebore å efter det såg pipan ut som den va ny... Sist spraya han i nå sörjande å skyddande...

Vore kul å testa. Jag ska göra det nu när jakten i princip är slut för säsongen...

Hmmm, varför just T-GUL? Borde inte T-RÖD eller annan etanolbaserat lösningsmedel vara bättre än en paraffinbaserad vätska?

Publicerat
  • Författare
6 hours ago Bakagan sa:

hur rengör jag det ordentligt?

det beror på dämparens konstruktion. Kan man skruva isär den blir det lättare. RCC går inte att skruva isär. 

Publicerat
2 hours ago Älgflugornas Herre sa:

det beror på dämparens konstruktion. Kan man skruva isär den blir det lättare. RCC går inte att skruva isär. 

RCC M48 som jag har går att skruva isär, åtminstone till stora delar. Men annars är det som du skriver (förstås).

Minns min första RCC-dämpare där ytterhöljet bestod av en gigantisk bit krympslang :D Kul att se Rogers utvecklande av prylarna.

Publicerat

Det finns vätska för ljuddämparrengöring som är mycket effektiv. Schletek. 

DSC_0964.thumb.JPG.2b5fb692cb59a6e097fcad2a027f799f.JPG

Publicerat
7 hours ago Älgflugornas Herre sa:

Hmmm, varför just T-GUL? Borde inte T-RÖD eller annan etanolbaserat lösningsmedel vara bättre än en paraffinbaserad vätska?

T-gul eller fotogen löser upp fler saker effektivare än exempelvis T-Röd! 

• 1 month later...
Publicerat

Jag använder bromsrengörning när jag gör rent min Stalon w110. Sen tryckluft.