Publicerat November 5, 20205 yr Hej Köpte en ny Miroku MK38 grade 5 från England i våras som kom först i september så den har inte ens gått 1000 skott ännu. Igår när jag kom hem från en andjakt såg jag att det är ett stift som sticker ut ur förstocken på en sida som går in motsvarande mycket på andra sidan. Vad är det för stift och varför har det blivit så? Hur åtgärdar jag det? Tack på förhand Niclas
Publicerat November 5, 20205 yr Samma pin på min B25 har åkt ute lite vid något tillfälle. Jag har försiktigt knackat tillbaka den, sen har den hållit sig på plats. En gissning är att den håller ejektorhanarna.
Publicerat November 5, 20205 yr Det där är ett ganska vanligt på Browning/Miroku... Irriterande men bara att trycka tillbaka å va lite uppmärksam på så den inte kryper ut för långt /M
Publicerat November 5, 20205 yr 32 minutes ago charlie sa: Det där är ett ganska vanligt på Browning/Miroku... Irriterande men bara att trycka tillbaka å va lite uppmärksam på så den inte kryper ut för långt /M Vad har den för funktion? /M
Publicerat November 5, 20205 yr Nu får jag väl alla vapenskruvare på mig, men skulle inte en liten droppe av den mildaste loctite gänglåsning lösa problemet med att stiftet kryper ut. Sitter inte hårdare än att den går att knaka ut vid behov utan at värma.
Publicerat November 9, 20205 yr Författare På 2020-11-05 at 18:05 charlie sa: Det där är ett ganska vanligt på Browning/Miroku... Irriterande men bara att trycka tillbaka å va lite uppmärksam på så den inte kryper ut för långt /M Kan man trycka tillbaka den med handkraft eller skall man ha något don ?
Publicerat November 9, 20205 yr 27 minutes ago 228 sa: Kan man trycka tillbaka den med handkraft eller skall man ha något don ? Jag brukade ta bilnyckeln ? En lagom stor insex-mejsel ger bra kontroll tycker jag iaf ?
Publicerat November 9, 20205 yr 2 hours ago exabit sa: Insektsnyckel, menar du väl? Nu ska herrn va jävligt snäll ??? inlägget skrevs i den 26:e timmen i vaket tillstånd ? Jag menade en insex med handtag som en mejsel men insåg kanske att det blev lite luddigt ??
Publicerat November 9, 20205 yr 1 hour ago charlie sa: Jag menade en insex med handtag som en mejsel men insåg kanske att det blev lite luddigt ?? Det var tydligt. Bara jag som fjantade mig lite...
Publicerat November 9, 20205 yr På 2020-11-05 at 18:37 nuke sa: Vad har den för funktion? /M Axeln till ejektorhanarna. Man trycker tillbaka den lugnt och fint. Kryper den ut igen kan man behöva "nypa fast den" med en dorn. Men det låter du ngn som vet hur man gör exekvera..... Gör du fel kan du kröka axeln och då kan ejektorerna börja tramsa sig. /T