Publicerat November 9, 20205 yr Hej tänkte testa på att göra en majsbomb men har läst att den inte kan stå för kallt. Jag har en källare som jag hade tänkt och ha den under själva processen men det är 15 grader i källaren. Då är det frågan om det är för kallt. Är det någon som vet eller är det bara att testa? Tack på förhand
Publicerat November 9, 20205 yr Skulle en deg jäsa? Absolut, ergo skulle din majsbomb jäsa, men det tar längre tid, å andra sidan slipper man trycktecken.. ??/C
Publicerat November 10, 20205 yr 13 hours ago Markuslindstrom sa: Hej tänkte testa på att göra en majsbomb men har läst att den inte kan stå för kallt. Jag har en källare som jag hade tänkt och ha den under själva processen men det är 15 grader i källaren. Då är det frågan om det är för kallt. Är det någon som vet eller är det bara att testa? Tack på förhand Har 15 grader har slagit runt lite filtar. Men tog drygt 10 dagar att få det klart. Men lät den stå nästan. 3 veckor. Pyttsa på lite socker imellan åt. Precis som på Dricku. S