Jump to content

Mc Millan A-5 sprack. Fan!

Recommended Posts

Hur kan den spricka vid bakre lådskruven?Ser ut som fyllningen är dålig med luftbubblor kring hålet. Lagom så här inför toppjakten!!

20201120_111758.jpg

20201120_111832.jpg

Bubblan precis kring hålet för lådskruven måste har gett sig när jag drog lådskruven. Den bottnade inte som tidigare. Den koniska, bakre delen av lådan tryckte då isär stocken lite. Det blev en lite spricka i bryggan mellan hålet för varbygeln och hålet för lådskruven. Nu är hålet för lådskruven uppborrat och pelare tillverkade. Bara att plocka fram bäddmassan och göra det bättre. F...n, vad jag har svårt för världens bästa grejor (och amerikaner) som inte håller måttet. 

16062080689143911724585268473002.jpg

Fixat!

20201125_131558.jpg

20201125_131605.jpg

• 1 month later...
exabit
På 2020-11-24 at 09:54 josc72 sa:

F...n, vad jag har svårt för världens bästa grejor (och amerikaner) som inte håller måttet. 

Fast om man pratar med Edmund på PSE så hävdar han att de stockar som säljs på marknaden är gjorda med teknik från 1960-talet (han nämner inte specifikt McMillan men man får anta att det är just dessa han menar).

Gott att det löste sig och bra jobbat :) 

• Thanks 1
Christian N

Nu är McM upp/utköpta av en storägare inom vapen/jakt och frågan är då vad som kommer att ske.

jag gillar företaget men det har hela tiden varit hantverksmässig produktion, a la 60 tal eller tidigare. /C 

• Like 1
josc72
På 2021-01-18 at 09:07 exabit sa:

Fast om man pratar med Edmund på PSE så hävdar han att de stockar som säljs på marknaden är gjorda med teknik från 1960-talet (han nämner inte specifikt McMillan men man får anta att det är just dessa han menar).

Gott att det löste sig och bra jobbat :) 

Tack! Faktiskt skjuter bössan äckligt bra nu/igen. Inte bommat en fågel i vinter. Skjutit på avstånd från 150 meter till ....... meter (vågar inte skriva ut det 🤫 för då blir det gnäll). Men stocken, pipan, kalibern , fästena och kikarsikte är rååååååååa!