Publicerat November 27, 20205 yr Hej! Jag funderar på att sätta ut rapphöns i vår för träning av min pointer. Har dock kommit på en fråga jag skulle behöva svar på. Finns det några regler för när man får träna på rapphöns? Endast under jaktsäsong eller året runt? Det är självklart på egen mark. Hoppas ni har några vettiga tankar kring detta!
Publicerat November 27, 20205 yr 28 minutes ago jkth sa: Hej! Jag funderar på att sätta ut rapphöns i vår för träning av min pointer. Har dock kommit på en fråga jag skulle behöva svar på. Finns det några regler för när man får träna på rapphöns? Endast under jaktsäsong eller året runt? Det är självklart på egen mark. Hoppas ni har några vettiga tankar kring detta! Vet inte riktigt var du bor men finns att läsa här https://jagareforbundet.se/mitt/varmlands-lan/jagareforbundet-varmland/verksamhet-i-varmland/hundar/allmant-om-hund/ Men i Stort 16augusti till 15-30 april,beroende vart I landet
Publicerat November 27, 20205 yr Författare Tack för svar! jJag bor i uppland vilket innebär att jag får tråna fram till den 15 April enligt texten. Med början vid jaktstarten?
Publicerat November 27, 20205 yr Författare Just now hs_merkel sa: Där hitta jag det. Perfekt! Letat som en galning men inte hittat... tack så mycket ?
Publicerat November 27, 20205 yr 5 minutes ago jkth sa: Perfekt! Letat som en galning men inte hittat... tack så mycket ? Varsågod, lycka till med träningen.