Publicerat Januari 30, 200719 yr Hörde av yngsta sonen igår kväll att stövaren käkat upp en tub Kalles kaviar,tydligen blev det rubbet... Har nu på morgonen torkat ett par spyor med en massa metall i,vad tror ni bör jag åka till vetrinären eller bara avakta ??? Hunden ser ut att må bra i alla fall,då hon nu väntar på mat.. Nån som har liknande erfarenhet av metall i magsäcken på jyckar..
Publicerat Januari 30, 200719 yr Hörde av yngsta sonen igår kväll att stövaren käkat upp en tub Kalles kaviar,tydligen blev det rubbet...Har nu på morgonen torkat ett par spyor med en massa metall i,vad tror ni bör jag åka till vetrinären eller bara avakta ??? Hunden ser ut att må bra i alla fall,då hon nu väntar på mat.. Nån som har liknande erfarenhet av metall i magsäcken på jyckar.. Hade nog gjort åtminstone en telefon konsultation med vetr.Kan vara allvarligt om ngn bit fastnar ngnstans.Har hunden bara tuggat sönder tuben ordenligt i små bitar tror jag det löser sig. Kolla med vetr. för säkerhets skull
Publicerat Januari 30, 200719 yr Har nu talat med en vet. Risken finns att det fastnar vassa detaljer i magen,skall nu avakta......,blir hunden dålig nu den närmaste tiden blir det akutoperation. Hjälp mej hålla tummarna nu......
Publicerat Januari 30, 200719 yr Jag känner en som haft en hund dom gjort likadant. Det du måste göra är att mata/tvångsmata hunden med sparris. Köp en burk med sparris och försök få hunden att äta upp allt! Sparris binder ihop de vassa föremålen och har du tur så kommer metallen ut den naturliga vägen. Ring för säkerhetsskull också till veterinär!
Publicerat Januari 30, 200719 yr I inlägget ovanför skrev jag att du skulle mata med selleri, det var sparris jag menade. Jag har ändrat inlägget så nu står det rätt. Lycka till!
Publicerat Januari 30, 200719 yr I inlägget ovanför skrev jag att du skulle mata med selleri, det var sparris jag menade. Jag har ändrat inlägget så nu står det rätt. Lycka till! Åker till ICA bums !!!!!!!
Publicerat Januari 30, 200719 yr Har också hört talas om det här med sparris. Vet inte om det funkar men kostar inget att prova. Det skall fungera som så att eftersom hundmagen inte klarar av att smälta de långa trådar som sparrisen består av utan det bildas små bollar av trådar som förhoppningsvis tar med sig de små vassa bitarna ut. Så har det förklarats för mig.
Publicerat Januari 30, 200719 yr Det var illa, hoppas på det bästa för din och hundens skull Sparris tricket var nytt, tack för det Sajmon. MVH
Publicerat Januari 30, 200719 yr Sparristricket är gammalt och beprövat, kom bara ihåg att det ska vara hel sparris inte sån som är kapad i bitar. Fibrerna trasslar in sig i det vassa och tar med det ut den vanliga vägen, åt det ena eller andra hållet. Lycka till!
Publicerat Januari 30, 200719 yr Har nu tvångsmatat hunden med 2 burkar a 205 gram ren sparris på en parkeringsplats i centrala Mariefred,Tack Sajmon för tipset Tack till alla andra också som håller sina tummar Hunden i nuläget visar inga som helst syntom på att må dåligt i alla fall,fortsätt nu hålla era tummar mina vänner
Publicerat Januari 30, 200719 yr Hunden i nuläget visar inga som helst syntom på att må dåligt i alla fall,fortsätt nu hålla era tummar mina vänner Tummarna hålls utav bara f-n, hoppas det löser sig till de bättre för hunden
Publicerat Januari 30, 200719 yr Rapport som sej bör....hunden verkar onormalt frisk ännu i alla fall
Publicerat Januari 30, 200719 yr Rapport som sej bör....hunden verkar onormalt frisk ännu i alla fall Vi gläds med dig för varje timme som går Telgetok. Finns inget värre än en kompis som inte mår bra. Tummarna är helt vita här.
Publicerat Januari 30, 200719 yr Tack amakulu,du anar inte hur glad jag blir när ens forumvänner bryr sej....
Publicerat Januari 30, 200719 yr Tack amakulu,du anar inte hur glad jag blir när ens forumvänner bryr sej....That´s what friends are for
Publicerat Januari 30, 200719 yr Tack amakulu,du anar inte hur glad jag blir när ens forumvänner bryr sej....Björn. Du ska veta att ju äldre man blir desto blödigare blir man när det gäller människans bästa vän. Får inte släppa min Border i natugryt för min sambo och det accepterar jag. Strange? ja men va fan.
Publicerat Januari 30, 200719 yr Telgetok! Håller fortfarnde tummarna också! Amakulo! Att inte släppa en border i gryt är som att inte låta en fågel sitta på en pinne. Det är i grytet bordern är "hemma". //Roggman66
Publicerat Januari 30, 200719 yr Telgetok! Håller fortfarnde tummarna också!Amakulo! Att inte släppa en border i gryt är som att inte låta en fågel sitta på en pinne. Det är i grytet bordern är "hemma". //Roggman66 I know. Men vad fan ska man göra. Lilla Ullis som fastnar i ett gryt och husse kommer hem och talar om det ??? Husse kan flytta.
Publicerat Januari 30, 200719 yr Även jag har tryckt ned ett par burkar hel sparris i min jycke - det underlättar om man krossar dem i handen innan man leker gåsmatning. Jag fick rådet av veterinär (jyckens uppfödare) att ha is i magen och hålla koll på allmäntillståndet.
Publicerat Januari 31, 200719 yr En kompis labbe tryckte i sig en skinkosttub väl tuggad i bitar samt en del annat som oboypulver ett paket bröd och fick därefter käka sparris han också. Efter att ha skitit några rejäla högar så var han ok. Dom har plåtmage. Hoppas det löser sig med jycken.