November 30, 20205 yr Hej, Som rubriken lyder. Kan man ha 2 enheter på hunden som är länkade till varsin enhet? Alltså den ena till alpha och den andra till 320, utan att dessa stör ut varandra? Tex då en enhet i västen och en om halsen. Tacksam för svar!
November 30, 20205 yr 5 minutes ago Kurre sa: Hej, Som rubriken lyder. Kan man ha 2 enheter på hunden som är länkade till varsin enhet? Alltså den ena till alpha och den andra till 320, utan att dessa stör ut varandra? Tex då en enhet i västen och en om halsen. Tacksam för svar! Varför blanda? Alphan kan du ställa om till 320 läge så räcker det med ett halsband!
November 30, 20205 yr Author 8 minutes ago Galne sa: Varför blanda? Alphan kan du ställa om till 320 läge så räcker det med ett halsband! Absolut, problemet är att båda mina två alpha enheter funkar urkass i 320 läget. Tappar kontakten hux flux på vilket avstånd som helst.. samtidigt kan en jaktkamrat stå bredvid och ha kanon kontakt med sin 320 enhet.
November 30, 20205 yr Ja har alltid två halsband på hunden men då är det astro och ultracom. Och det fungerar bra iaf, sen beror det kanske på vad för hund det ska sitta om det stör.
November 30, 20205 yr Rent teknikmässigt funkar det bra, har en kamrat som har två garminhalsband på sin laika för att ”alla” ska kunna se hunden.
November 30, 20205 yr Brukar tipsa om att ifall man har wehunt pro och en någorlunda modern android telefon så kan man spegla Garmin pejlen till wehunt. Då ser alla med wehunt pro hunden. Powerbank rekommenderas ?.
November 30, 20205 yr Author 2 hours ago benz sa: Rent teknikmässigt funkar det bra, har en kamrat som har två garminhalsband på sin laika för att ”alla” ska kunna se hunden. Tack för svar! Det är av samma anledning jag ställer frågan.
December 1, 20205 yr Jag tränger mig in. Jag upplever också att Alphan i 320-läge har kortare räckvidd än 320. Är det någon som kollat med Garmin om det är något dom jobbar på?