Publicerat Januari 30, 200719 yr Hejsan! Äntligen har jag fått tag i min 6mmBR, men på pipan står det bara 6x39BR alltså vet jag ej ifall det är normavertionen eller Remington vertionen. Provskjutning kommer ske idag, eller i morgon (antagligen) och jag har bara 6mmBR Norma skott att prova med. Så är det då någon fara att skjuta 6mmBR Norma i en med Remington läge? Har hört att 6mmBR Norma patronlägerna är lite längre (?) Då borde det inte vara helt bra att skjuta en sådan i ett mindre Remington läge? Eller blir det bara tungt att kamra patronen allmänt, så att man märker direkt ifall det är fel? MVH/Jocke
Publicerat Januari 30, 200719 yr Hej Skicka ett mail till HENRIK, han har garanterat koll. Lycka till, alltid kul med lite special...känner mig lite grå ibland med 22lr, 308, 7x57 och 9,3x62. MVH
Publicerat Januari 30, 200719 yr Om det är en ompipad sak du köpt i sverige är skulle det förvåna mig väldigt om dina Norma-patroner inte passar. Annars får du väl tolka patronlägetläget, ordentligt eller själv med hjälp av hylsa, kula och patron. 6x39 låter annars som Norma. Normala längden på en BR är 38mm. Det hade i vart fall jag på min 6,5mmBR.
Publicerat Januari 30, 200719 yr HejSkicka ett mail till HENRIK, han har garanterat koll. Lycka till, alltid kul med lite special...känner mig lite grå ibland med 22lr, 308, 7x57 och 9,3x62. MVH Henrik här på forumet och jag vi har god kontakt så jag vet vad du menar när du säger att mannen har koll Dock har han det stressigt nu och jag har inte fått något svar på mitt senaste PM. Om det är en ompipad sak du köpt i sverige är skulle det förvåna mig väldigt om dina Norma-patroner inte passar. Annars får du väl tolka patronlägetläget, ordentligt eller själv med hjälp av hylsa, kula och patron. 6x39 låter annars som Norma. Normala längden på en BR är 38mm. Det hade i vart fall jag på min 6,5mmBR. Känner också att det borde vara Norma läge på den. Det är väll bara till att försöka, och som du säger, det hade varit märkligt ifall den har remington läge då den till 90% chans är ompipad i Sverige. MVH/Jocke
Publicerat Januari 31, 200719 yr Jocke, jag la in en kort förklaring i din andra tråd som handlar om dagboken kring din 6mmBR. Om du (eller någon annan) har fler funderingar skall jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. //Henrik