qvarnhill 2,866 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 2 kilo kroninnanlår på torkning, hinner väl inte bli klart till jul men man ska väl ha lite gott efter jul också... 2 Quote Link to post Share on other sites
charlie 965 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 1 hour ago qvarnhill sa: 2 kilo kroninnanlår på torkning, hinner väl inte bli klart till jul men man ska väl ha lite gott efter jul också... De e seriöst jobbat 😀 Jag testade den här https://www.jaktjournalen.se/fixa-lyxigt-torrkott-i-ett-nafs/ med riktigt bra resultat faktiskt. Glömde dra saltet innan jag hängde in i torken men man lär sig av misstagen 😂 Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,710 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 1 hour ago qvarnhill sa: 2 kilo kroninnanlår på torkning, hinner väl inte bli klart till jul men man ska väl ha lite gott efter jul också... 17 minutes ago charlie sa: De e seriöst jobbat 😀 Jag testade den här https://www.jaktjournalen.se/fixa-lyxigt-torrkott-i-ett-nafs/ med riktigt bra resultat faktiskt. Glömde dra saltet innan jag hängde in i torken men man lär sig av misstagen 😂 Fusk gubbar! Ja visst ja ni har ju inte samma förutsättningar som vi i norr som hänger ut kött i slutet på feb-början på mars. Quote Link to post Share on other sites
charlie 965 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 2 hours ago lsjonsson sa: Fusk gubbar! Ja visst ja ni har ju inte samma förutsättningar som vi i norr som hänger ut kött i slutet på feb-början på mars. Nu Nä, de en sant men i slutet på februari förra året tränade jag cockern på barmark å vårväder, lappjävel 😂😂😂 De en tur att Sverige är som det är. Förra året jagade jag inom loppet av två veckor rådjur på rimfrost i Småland, toppfågel på skidor och fasaner i soligt Skåne 😀👍 (liiite avundsjuk på nån form av vinter är jag nog ändå😉) 1 Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,710 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 4 minutes ago charlie sa: Nä, de en sant men i slutet på februari förra året tränade jag cockern på barmark å vårväder, lappjävel 😂😂😂 De en tur att Sverige är som det är. Förra året jagade jag inom loppet av två veckor rådjur på rimfrost i Småland, toppfågel på skidor och fasaner i soligt Skåne 😀👍 (liiite avundsjuk på nån form av vinter är jag nog ändå😉) Jag bor inte i Lappland men däremot i Norrbottens kustlandskap och i Kalix kommun. Avundsjuk? Nej, det är jag inte! Quote Link to post Share on other sites
charlie 965 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 6 minutes ago lsjonsson sa: Jag bor inte i Lappland men däremot i Norrbottens kustlandskap och i Kalix kommun. Avundsjuk? Nej, det är jag inte! Ja i typ Norrland 😂 Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,710 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 1 hour ago charlie sa: Ja i typ Norrland 😂 Sedan är jag ju en f. d. smålänning som har emigrerat till Kalix. Quote Link to post Share on other sites
charlie 965 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 3 hours ago lsjonsson sa: Sedan är jag ju en f. d. smålänning som har emigrerat till Kalix. Jajamen... Å jag e född jämtlänning som börjat tycka om Skåne 😂😂😂 Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,710 Posted December 3, 2020 Share Posted December 3, 2020 31 minutes ago charlie sa: Jajamen... Å jag e född jämtlänning som börjat tycka om Skåne 😂😂😂 ....och börjat tycka om spettekaka? Även om morsan var skånska så lärde jag mig aldrig det. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts