Publicerat December 5, 20205 yr Tänker mig en känga så låg som möjligt med ventilation, för ex kebnekaise(dagsturer) Har en lowa middle som är utan goretex men den finns ej i låg, annars skitfin. så antar att skinn eller ej goretex, förslag under 3000kr?
Publicerat December 7, 20205 yr Lundhags har väl diverse olika höga, ofodrade, Goretexfria varianter av cellgummisko med läderskaft. Bör väl gå hitta till rabatterat pris denna årstid. Varför låga skaft förresten? Är det för ventilationens skull? Är det inte lika bra då att köpa ett par bra tennisskor? Har aldrig lyckats att hitta några "täta" skor som ventilerat lika fort som mina fötter oavsett skaftlängd så varmgången måste jag lösa genom att ha rätt sockar, (plural, minst två par även på sommaren). Detta gör att jag föredrar höga kängor oavsett aktivitet och årstid. Höga skaft klara en lättare vadning samt så slipper man all jävla skit, barr, kottar, sten osv som ska ner i skorna om skaften slutar nedanför byxbenen. Man behöver ju inte remma ända upp om det är åtstramningen kring smalbenet man vill undvika.