Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gps dog tracker 2 eller eller wehunt gps plus

Featured Replies

Publicerat

jag har fått i uppdrag av jaktlaget att inhandla två gpssändare som fungerar med wehunt

det finns ju 2 att välja på...vad är era erfarenheter av dogtracker 2 som är minst och billigast till älghundsjakt ?

eller är den dyrare helt enkelt mer prisvärd och bättre ?

och är det 2 gps abonnemang för 995 kr året som gäller eftersom det är 2 sändare eller räcker det med ett abonnemang till 2 st ?

Publicerat

Wehunt GPS plus funkar väldigt bra, jag har jaktkamrater som kör den. 

Publicerat

Har kört gps plus i två månader och kanske 15-20 jaktdagar paralellt med alphan. Den har funkat bra. Dock är den begränsad i jmf med exempelvis Tracker som är sveriges bästa älghundspejl utan konkurrens. WEhunt är en bra karttjänst som till slut har fixat en gpspuck som tål lite stryk och väta (gps plus). Småpuckarna deras är ju mer dinkey toys (dog tracker 1 och 2) och rekommenderas inte. Trackern har tvärtom sitt ursprung i tekniken som man senare klätt  med en bra karta. 

I natt stod min hund med älg i över 14 timmar, en tracker har inställningar som kan aktiveras om hunden lämnar ståndplatsen och då ringer pejlen upp. Nu är detta extremt även för mig och överkurs för de flesta som säkert har bättre pli på hundarna.

We hunt Gps plus är inte billig, 4700 spänn + abonnemang en tusing men hittills levererar det. Dogtracker vet jag inget om.

Publicerat

Köp en ultracom direkt så fungerar det alltid.

Inte billigast i inköp men rätt så fort tjänat in ifall man har en hund med lite jaktlust som håller i och skäller länge.

Stånd alarmet är en bra grej ifall man har en hund som skäller nätterna, man skriver in hur många m hunden får gå från punkten före det larmar. Då kan man vila lite istället för att vakta pejlen hela tiden.