Publicerat December 18, 20205 yr Om jag har en 1600:à i 30-06 med risig pipa men fin låda och en lös 1600 pipa i 308. Går det att byta till 308:an då och hur sort projekt är det. Går det att skriva av/dit själv eller behöver man lämna till smeden? jag kan leva med att det blir onödigt lång låda för kalibern. Skulle helt enkelt vara smidigt
Publicerat December 18, 20205 yr 8 hours ago aasenheim sa: Om jag har en 1600:à i 30-06 med risig pipa men fin låda och en lös 1600 pipa i 308. Går det att byta till 308:an då och hur sort projekt är det. Går det att skriva av/dit själv eller behöver man lämna till smeden? jag kan leva med att det blir onödigt lång låda för kalibern. Skulle helt enkelt vara smidigt Vill du inte att det tvunget ska va ett "precisionsmonster" - vilket man sällan väljer att bygga på 1600-lådor ? så skulle jag säg att det är ett ganska simpelt jobb för en smed som har utrustningen för att göra pipjobb. Ja du måste anlita en smed för headspace osv måste bli korrekt, det är inget man gör i garaget m a o.
Publicerat December 18, 20205 yr Tråden fick mig att tänka på ditt pipbyte då du svetsade pipan fast i bordet ?
Publicerat December 19, 20205 yr 7 hours ago Dansken sa: Tråden fick mig att tänka på ditt pipbyte då du svetsade pipan fast i bordet ? Lern by doing ?